Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Amerykanie wybrali Super Tucano

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 31 grudnia 2011

Zgodnie z niedawnymi zapowiedziami, amerykańskie wojska lotnicze wybrały lekki samolot wsparcia. Będzie nim brazylijski Embraer A-29 Super Tucano, produkowany jednak w USA.

A-29 w czasie startu z przygodnego lotniska. Producent wybrał to zdjęcie nieprzypadkowo: lepsze przystosowanie do działań w takich warunkach było - według nieoficjalnych informacji - jedną z przewag nad konkurencyjnym AT-6C. Jednak nie tylko. Dedykowana, dojrzała konstrukcja, sprawdzona w warunkach bojowych m.in. w Kolumbii, gdzie Super Tucano aktywnie zwalczają partyzantkę FARC, okazała się lepsza w wielu dziedzinach uzbrojonej wersji Texana II. Przewaga musiała być na tyle duża, że zdecydowano się na odrzucenie oferty amerykańskiego producenta / Zdjęcie: Embraer

Pierwsze doniesienie o zwycięstwie Super Tucano pochodzi z 28 grudnia. Skarżący odrzucenie swojej oferty, opartej o uzbrojoną wersję szkolnego Texana II (zobacz: Pozew Hawker Beechcrafta), przedstawiciele Hawker Beechcrafta usłyszeli przed sądem, że USAF dokonała już wyboru A-29 sześć dni wcześniej.

Embraer oficjalnie potwierdził te doniesienia dopiero wczoraj, informując jednocześnie, że kontrakt na dostawy 20 samolotów wyceniono na 355 mln USD. Suma ta obejmuje też wszystkie urządzenia pomocnicze, części zamienne, usługi szkoleniowe i serwisowe.

Głównym wykonawcą zlecenie będzie prywatna Sierra Nevada Corporation (SNC), spółka zatrudniająca nieco ponad 2 tys. pracowników, specjalizujących się w produkcji podzespołów - głównie elektronicznych - dla lotnictwa, łączności, przemysłu kosmicznego i energetycznego.

A-29 trafią tylko na pewien czas do USAF. Po przeszkoleniu pilotów-instruktorów, Super Tucano zostaną przekazane odbudowywanym wojskom lotniczym Afganistanu, gdzie zastąpią jedyne uzbrojone samoloty: trzy Aero L-39 Albatrosy, spadek po okupacji sowieckiej.

Wykonanie umowy jest jednak zagrożone. Przedstawiciele Hawker Beechcrafta złożyli przed sądem wniosek o zamrożenie procesu zakupu A-29, ze względu na toczącą się sprawę. Sędziowie zapowiedzieli, że rozpatrzą tę kwestię w pierwszej połowie stycznia 2012.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.