Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordy Airbusa

Lotnictwo cywilne, 17 stycznia 2012

Przedstawiciele Airbusa poinformowali, że w ubiegłym roku europejski koncern zbudował 534 samoloty, o 24 więcej, niż w 2010. To kolejny rekord w historii przedsiębiorstwa, zresztą nie jedyny.

Linia montażowa samolotów modeli 330 i 340 / Zdjęcie: Airbus

Samoloty odebrało 88 przedsiębiorstw lotniczych, z których 10 to nowi klienci europejskiego koncernu. Wśród wyprodukowanych samolotów tradycyjnie zdecydowaną większość stanowiły najmniejsze odrzutowce, z jednym przejściem między rzędami foteli: Airbusy 318, 319, 320 i 321. Powstało ich łącznie 421 egz. (o 19 więcej, niż rok wcześniej). Większych samolotów rodziny A330 zbudowano 87, czyli tyle samo, co w 2010. Dużym sukcesem - również w wymiarze finansowym - było natomiast zmontowanie 26 największych A380, gdy rok wcześniej było ich jedynie 18 egz. To kolejne, rekordowe wyniki Airbusa, który niezmiennie od 1994 (z wyjątkiem 2001), zwiększa swoją produkcję.

Wyjątkowe okazały się też zamówienia. Europejski koncern podpisał umowy o dostawach 1419 samolotów. To absolutny rekord, bijący nawet osiągnięcia Boeinga, który w 2007 osiągnął swój najlepszy wynik sprzedaży - 1413 samolotów. Najbardziej popularnym samolotem pasażerskim wszechczasów okazał się Airbus 320neo - zamówiono go w aż 1226 egzemplarzach.

Pamiętać jednak należy, że liczba zawartych umów nie musi przełożyć się na późniejsze wyniki produkcyjne. Zarówno Airbus, jak i Boeing odnotowały już wyjątkowo wysokie zamówienia z połowy ubiegłej dekady, które w dużej mierze zostały odwołane w okresie kryzysu. Lotnictwo pasażerskie przeżywa cykliczne wahania koniunktury średnio raz na kilka lat...

2011 okazał się też rekordowy dla Airbus Military. Spółka ta dostarczyła odbiorcom aż 29 samolotów, z których 20 to lekkie transportowce z napędem turbośmigłowym C212, CN235 i C295, a 6 to odrzutowe samoloty tankująco-transportowe A330 MRTT. Dodatkowo spółka zmodernizowała 3 morskie P-3 Orion.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.