Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

System zakłócający Cassidiana

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 stycznia 2012

Niemiecka Cassidian, spółka EADS, rozpoczęła produkcję nowego systemu zakłócania sygnałów radiowych, detonujących IED, przeznaczonego do instalowania w pojazdach.

System zamontowany w terenowym Mercedesie. Producent deklaruje, że ze względu na niewielkie rozmiary może on być instalowany niemal we wszystkich typach pojazdów wojskowych

Niemcy nazwali swój produkt po prostu Vehicle Protection Jammer (VRJ) i zaprezentowali go oficjalnie wczoraj. Zasada jego działania jest identyczna, co w obecnie stosowanych urządzeniach. Wykrywa i klasyfikuje sygnały radiowe, które mogą być wykorzystywane do detonowania improwizowanych ładunków wybuchowych, następnie zakłóca je.

Niemcy deklarują jednak, że dzięki wykorzystaniu najnowszych podzespołów elektronicznych, czas reakcji został skrócony do milisekund. Mniejszy jest również pobór energii, niezbędny do zakłócania nadajników radiowych. W związku z tym nie występuje czasowy spadek mocy impulsów zakłócających i zwiększa się stopień sprawności systemu.

Zdjęcia: Cassidian

Według Cassidian, VRJ może być montowany w dowolnym pojeździe wojskowym. Długotrwałe próby dowiodły, że spełnia on wszystkie normy niemieckich sił zbrojnych, w tym dotyczące bezpieczeństwa załóg pojazdów i żołnierzy obsługi technicznej. Przedstawiciele Cassidian ujawnili, że produkcja seryjna VRJ rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.