Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Loty F-35A znowu wstrzymane

Lotnictwo wojskowe, 31 stycznia 2012

26 stycznia USAF wstrzymały loty myśliwców stealth F-35A i F-35C. Tym razem przyczyną są problemy z fotelami wyrzucanymi Martin Bakera.

Dopiero dziś USAF poinformowały o wstrzymaniu 26 stycznia lotów 15 samolotów F-35A (loty F-35 były wstrzymywane już wiele razy, F-35 znowu uziemione, 2011-08-04). Według Fort Worth Star Telegram, myśliwce te znajdują się bazach Eglin (6 F-35A i 3 F-35B US Navy) i Edwards (6 F-35A). Zakaz dotyczy też 3 jeszcze nie oblatanych F-35A znajdujących się w siedzibie Lockheed Martina w Fort Worth. 8 F-35A z bazy US Navy Patuxent River może kontynuować loty.

Samoloty, których loty wstrzymano są wyposażone w fotele wyrzucane Martin-Baker US16E-21 i US16E-23. Stwierdzono, że zasobniki ze spadochronami przymocowano do nich obrócone o 180°. Nie uniemożliwia to otwarcia spadochronu, ale pilot po otwarciu spadochronu znalazłby się w położeniu odwróconym - do góry nogami.

Producent foteli - brytyjska Martin Baker Aircraft Co. ma dostarczyć pierwsze nowe, prawidłowo zmontowane urządzenia w ciągu 10 dni. W zamian otrzyma wadliwe fotele. Prawdopodobnie zostaną one przebudowane i dostarczone USA w późniejszym terminie.

Stale obowiązują ograniczenia lotów 6 F-35A i 3 F-35B. Nie mogą one latać nad wodą, ze względu na ograniczenia użytkowe foteli wyrzucanych. Zakaz będzie obowiązywać do czasu zainstalowania w nich foteli US16E-24, przeznaczonych do wyposażania samolotów seryjnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.