Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Odmłodzony Mi-171

Lotnictwo cywilne, 14 lutego 2012

Na targach HeliExpo 2012 w Dallas, Rosjanie po raz pierwszy zaprezentowali model głęboko zmodernizowanego Mi-171, oznaczony jako A2. Oferta skierowana jest do użytkowników śmigłowców Mi-8/17.

Demonstrator Mi-171A2. Docelowo wygląd kadłuba może zostać nieznacznie zmieniony / Grafika: Obronprom

Mi-171A2 jest zmodernizowaną wersją cywilnego śmigłowca Mi-171A1. Był on dotychczas określany jako najbardziej zmodyfikowana odmiana maszyn rodziny Mi-8/17. Nowa konstrukcja wyposażona została w mocniejsze silniki i większe zbiorniki paliwa, które zapewniają wzrost zasięgu o 210 km (wersja A1 posiada silniki TV3-117VM i może pokonać 610 km lub 850 km z dodatkowym zbiornikiem paliwa). Większa będzie także prędkość przelotowa.

Rosjanie nie ujawnili typu nowej jednostki napędowej. Prawdopodobnie będzie to jedna z wersji VK-2500, która jest instalowana w śmigłowcach szturmowych Kamow Ka-50 i 52 oraz Mi-28.

Mi-171A2 posiada również bardziej zaawansowaną przekładnię napędową, nowy kompozytowy główny wirnik i nowe wirnik ogonowy w układzie X. Zmiany te mają znacząco poprawić efektywność sterowania kierunkowego i lot z większą dopuszczalną prędkością wiatru bocznego, niż we wcześniejszych modelach. Zmiany wprowadzono również w kokpicie, zastępując analogowe przyrządy wielofunkcyjnymi wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi.

Demonstrator śmigłowca Mi-171A2 został zaprojektowany w moskiewskim biurze konstrukcyjnym Mila. Przy tworzeniu założeń wykorzystano wyniki ankiety, rozesłanej do dotychczasowych użytkowników Mi-8/17. Produkcja seryjna nowego śmigłowca ma się rozpocząć z pod koniec 2014 w zakładach w Ułan-Ude.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.