Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hercules dla cywilów

Lotnictwo cywilne, 17 lutego 2012

Lockhed Martin na targach lotniczych w Sinagapurze ujawnił tańszą wersję swojego sztandarowego samolotu transportowego C-130J Super Hercules, przeznaczoną na rynek cywilny.

C-130J Super Hercules, najnowsza wersja legendarnego wojskowego transportowca. Zewnętrznie jest on nadal podobny do klasycznego C-130A który wszedł do służby w latach 1950. i jest najdłużej produkowanym samolotem w historii lotnictwa wojskowego / Zdjęcie: USAF

Projekt nowej wersji, o symbolu C-130XJ, został zaprezentowany na Singapore Airshow 2012. Samolot ma zachować awionikę i napęd C-130J, będzie natomiast pozbawiony systemów typowo wojskowych, w tym zestawów samoobrony, specjalistycznych systemów wymiany informacji czy szybkiego przeładunku. Z drugiej strony, model cywilny może być szybko doposażony do wykonywania misji wojskowych.

W przeszłości Lokheed Martin oferował - z umiarkowanym powodzeniem - cywilne odmiany wcześniejszych modeli Herculesów, oznaczone jako L-100. W latach 1965-1992 wyprodukowano łącznie 114 takich samolotów różnych wersji. Trafiały one do lotniczych przedsiębiorstw przewozowych.

Oferowanie amerykańskich samolotów transportowych na rynek cywilny związane jest z ograniczaniem zamówień rodzimego resortu obrony. Wcześniej rozpoczęcie podobnego programu zapowiedział Boeing, w odniesieniu do ciężkiego C-17 Globemaster III (zobacz: Certyfikat bez badań?).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.