Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bezzałogowy A-10

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 22 lutego 2012

Aurora Flight Sciences ma opracować bezzałogową wersję samolotu szturmowego A-10. Wyboru dokonał Raytheon, który przewodzi programowi DARPA Persistent Close Air Support.

Program Persistent Close Air Support (PCAS) jest realizowany na zlecenie Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA). Głównym kontraktorem jest Raytheon. W zespole wykonawców są też Rockwell Collins i GE Aviation. Teraz dołączył do nich Aurora Flight Sciences (AFS).

AFS ma zbudować bezzałogowy wariant samolotu szturmowego A-10. W pierwszej fazie prac będzie to demonstrator krytycznych technologii. Jednym z kluczowych zadań programu PCAS jest doprowadzenie do skrócenia czasu uzyskania wsparcia lotniczego na polu walki poprzez lepszą koordynację, ulepszenie systemów rozpoznania i uzbrojenia.

W programie PCAS mają być wykorzystane A-10 zarówno załogowe, jak i bezzałogowe. W przyszłości powinny być one uzupełnione lub zastąpione przez samoloty bezzałogowe nowej generacji MQ-X.

Innym podwykonawcą programu PCAS jest Vuzix. Za milion dolarów ma on opracować prototyp tanich gogli obrazujących sytuację na polu walki i pozwalających na proste wskazywanie celów. Inne przedsiębiorstwa mają opracować systemy łączności z bezzałogowcami i czujnikami rozmieszczonymi w rejonie pola walki. Gogle mają być wzorowane na rozwiązaniu opracowywanym pierwotnie dla Google do używania w grach komputerowych i korzystaniu z Internetu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.