Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Słabsze wyniki Bombardiera

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2012

Lotnicza część koncernu Bombardier zanotowała w ubiegłym roku obrót w wysokości 8,6 mld USD i zysk brutto 502 mln USD. To nieco mniej niż rok wcześniej. Zwiększył się jednak portfel zamówień.

Najbardziej istotne zamówienia generuje obecnie największy w ofercie kanadyjskiego producenta CRJ1000, przeznaczony dla 86-104 pasażerów. Samolot ma 39 m długości i 26 m rozpiętości skrzydeł. Dwa silniki GE CF34-8C5A1 o ciągu 60 kN każdy, zapewnią maksymalną prędkość przelotową Ma0,82 i zasięg do 2500 km / Zdjęcie: Bombardier

Cały koncern uzyskał w ubiegłym roku 18,3 mld USD obrotu, czyli o 400 mln więcej niż w 2010. Wzrost ten był jednak zasługą sektora transportu kolejowego. Branża lotnicza dostarczyła bowiem towary i usługo o wartości o 8,6 mld USD, w porównaniu do 8,8 mld rok wcześniej. Nieco mniejszy (o 50 mln USD) był także zysk przed wypłatą dywidendy i opodatkowaniem.

Zakłady montażowe koncernu opuściło 245 samolotów, z których 78 to odrzutowce regionalne, a 163 dyspozycyjne. W 2010 wyprodukowano natomiast 256 samolotów, w tym 97 pasażerskich i 155 biznesowych (nie podano przeznaczenia kilku pozostałych).

Z drugiej jednak strony Bombardier Aerospace odnotował spory sukces w dziedzinie sprzedaży. W 2011 podpisano umowy, dotyczące 249 samolotów, głównie dyspozycyjnych (po uwzględnieniu rezygnacji), w porównaniu do jedynie 201 rok wcześniej.

Przełożenie się sprzedaży na większą produkcję nie nastąpi jednak natychmiast. Zarząd spółki przewiduje, że w bieżącym roku wytwórnię opuści 180 odrzutowców dyspozycyjnych i 55 pasażerskich, a więc łącznie mniej samolotów niż w 2010 i 2011.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.