Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Słabsze wyniki Bombardiera

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2012

Lotnicza część koncernu Bombardier zanotowała w ubiegłym roku obrót w wysokości 8,6 mld USD i zysk brutto 502 mln USD. To nieco mniej niż rok wcześniej. Zwiększył się jednak portfel zamówień.

Najbardziej istotne zamówienia generuje obecnie największy w ofercie kanadyjskiego producenta CRJ1000, przeznaczony dla 86-104 pasażerów. Samolot ma 39 m długości i 26 m rozpiętości skrzydeł. Dwa silniki GE CF34-8C5A1 o ciągu 60 kN każdy, zapewnią maksymalną prędkość przelotową Ma0,82 i zasięg do 2500 km / Zdjęcie: Bombardier

Cały koncern uzyskał w ubiegłym roku 18,3 mld USD obrotu, czyli o 400 mln więcej niż w 2010. Wzrost ten był jednak zasługą sektora transportu kolejowego. Branża lotnicza dostarczyła bowiem towary i usługo o wartości o 8,6 mld USD, w porównaniu do 8,8 mld rok wcześniej. Nieco mniejszy (o 50 mln USD) był także zysk przed wypłatą dywidendy i opodatkowaniem.

Zakłady montażowe koncernu opuściło 245 samolotów, z których 78 to odrzutowce regionalne, a 163 dyspozycyjne. W 2010 wyprodukowano natomiast 256 samolotów, w tym 97 pasażerskich i 155 biznesowych (nie podano przeznaczenia kilku pozostałych).

Z drugiej jednak strony Bombardier Aerospace odnotował spory sukces w dziedzinie sprzedaży. W 2011 podpisano umowy, dotyczące 249 samolotów, głównie dyspozycyjnych (po uwzględnieniu rezygnacji), w porównaniu do jedynie 201 rok wcześniej.

Przełożenie się sprzedaży na większą produkcję nie nastąpi jednak natychmiast. Zarząd spółki przewiduje, że w bieżącym roku wytwórnię opuści 180 odrzutowców dyspozycyjnych i 55 pasażerskich, a więc łącznie mniej samolotów niż w 2010 i 2011.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.