Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Montaż drugiego A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 marca 2012

W zakładach Airbus Military w Sewilli trwa montaż drugiego, seryjnego samolotu transportowego A400M. Powinien on trafić do francuskich wojsk lotniczych w przyszłym roku.

Montaż rozpoczął się od uzbrojenia kadłuba, przed połączeniem ze skrzydłami. Następnym krokiem jest przyłączenie części nosowej maszyny / Zdjęcie: Airbus Military

Prace nad montażem płatowca egz. MSN8 rozpoczęły się w lutym. Do zakładów w Sewilli trafiły już wszystkie podstawowe komponenty. Z Niemiec przybyły kadłub (z zakładów w Bremen) i usterzenie pionowe (Stade). Francuskie zakłady z Saint Nazaire dostarczyły nosową część maszyny, zaś Hiszpanie - usterzenie poziome.

Samolot - drugi egz. seryjny - powinien zostać dostarczony francuskim wojskom lotniczym kilka miesięcy po pierwszym, już w 2013. W ten sposób zostaną zrealizowane założenia ubiegłorocznej, kwietniowej umowy między Airbus Military i agencją OCCAR, reprezentującą 7 państw NATO, nabywców A400M. Jej podpisanie wieńczyło długi okres trudnych negocjacji, wynikających z 3-letniego opóźnienia programu i wzrostu jego kosztów (zobacz: A400M - podpisanie umowy).

Airbus Military dysponuje obecnie europejskimi zamówieniami na 170 samolotów transportowych. Dodatkowe - na 4 egz. - złożyła Malezja. Możliwe jednak, że na fali obecnych cięć budżetowych, liczba kupionych ostatecznie A400M będzie mniejsza.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.