Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Remont HMS Vengeance

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 26 marca 2012

350 mln GBP będzie kosztował brytyjskich podatników remont główny i modernizacja strategicznego okrętu podwodnego HMS Vengeance. Będzie trwał 3,5 roku.

HMS Vengeance jest ostatnim, czwartym okrętem typu <i>Vanguard</i>, zapewniającym Londynowi możliwość uderzenia atomowego. Jednostka o wyporności podwodnej 16,2 tys. i długości niemal 150 m może przenosić - oprócz przeznaczonych do samoobrony torped - 16 pocisków międzykontynentalnych Lockheed Trident D5, co daje w konsekwencji 192 ładunków atomowych. Ze względu na ograniczoną liczbę głowic, liczba ta w zasadzie obejmuje całość brytyjskiego zasobu, który trzeba rozdzielić na wszystkie strategiczne OP / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Podpisanie porozumienia między resortem obrony a spółką Babcock zostało oficjalnie potwierdzone dzisiaj rano przez sekretarza obrony, Phillipa Hammonda w czasie wizyty w należącej do wykonawcy zlecenia stoczni Devonport Dockyard w Plymouth. Właśnie tam zostaną wykonane prace remontowe.

Za 350 mln GBP HMS Vengeance otrzyma przede wszystkim nowy rdzeń reaktora atomowego. Babcock zobowiązała się także do wykonania remontu głównego oraz modernizacji, w tym wymiany komputerów pokładowych. Prace będą trwały 3,5 roku i zapewnią zajęcie dla 2 tys. osób, z których połowa to pracownicy stoczni.

W ten sposób kontynuowany jest proces remontowania brytyjskich, strategicznych OP, zapoczątkowany w lutym 2004, rozpoczęciem prac przy HMS Vanguard. Później, w kolejności wchodzenia do służby, do Devonport Dockyard trafiły także HMS Victorious (2006-2008) oraz HMS Vigliant, którego remont właśnie się kończy.

Oznacza to, że zwodowany w 1998 HMS Vengeance, który rozpoczął służbę operacyjną 3 lata później, opuści stocznię remontową w 2015 i pozostanie w składzie Royal Navy przez kolejnych 12-14 lat.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.