Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Afrykańskie Super Tucano

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 29 marca 2012

Przedstawiciele Embraera poinformowali o podpisaniu umów o dostawach samolotów szkolno-bojowych A-29 Super Tucano dla 3 krajów afrykańskich: Burkina Faso, Angoli i Mauretanii.

Super Tucano zrobiły karierę w Ameryce Południowej. W ostatnim okresie pojawili się jednak odbiorcy z innych kontynentów: z USA (choć wyniki przetargu na lekki samolot wsparcia, z przeznaczeniem dla afgańskich wojsk lotniczych, zostały skutecznie oprotestowane przez Hawker Beechcrafta), Indonezji, a także z 3 państw afrykańskich / Zdjęcie: Embraer

W oficjalnym komunikacie przedstawiciele Embraera poinformowali o dostarczeniu 3 Super Tucano dla wojsk lotniczych Burkina Faso, z przeznaczeniem dla dozorowania granic. Brazylijska prasa relacjonowała, że samoloty trafiły do odbiorcy we wrześniu 2011, pokonując Atlantyk, dzięki dodatkowym zbiornikom paliwa. Będą tam prawdopodobnie jedynymi sprawnymi samolotami wojskowymi.

Producent potwierdził także awizowany od niedawna fakt podpisania umowy z Angolą. Wojska lotnicze tego kraju kupiły 6 A-29, z których połowa zostanie wyekspediowana do odbiorcy jeszcze w bieżącym roku.

Najmniej informacji przekazano odnośnie kontraktu z Mauretanią. Władze Embraera ograniczył się jedynie do ujawnienia faktu podpisania umowy oraz, że samoloty - w odróżnieniu od pozostałych państw afrykańskich - będą także wykorzystywane do działań przeciwpartyzanckich, wymierzonych w zbrojne ugrupowania muzułmańskie.

Biorąc po uwagę, że łączna wartość wszystkich trzech zleceń opiewa na 180 mln USD, a cena jednostkowa A-29 oscyluje wokół 10 mln USD, można przypuszczać, że Mauretania także ograniczyła się do zakupu kilku brazylijskich samolotów. Tym bardziej, że obecnie wykorzystuje do celów szkoleniowych zaledwie 4 starszego typu Tucano, odkupione z Francji. Mauretańskie Super Tucano będą jedynymi samolotami bojowymi miejscowych wojsk lotniczych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.