Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy przedseryjny A320 z Sharkletami

Lotnictwo cywilne, 28 kwietnia 2012

Airbus zaprezentował pierwszy A320 z końcówkami skrzydeł typu Sharklet. To jeden z kilkunastu samolotów rodziny A320, które wezmą udział w programie prób w locie niezbędnym do uzyskania Certyfikatu Typu.

Pierwszy egzemplarz A320, o numerze seryjnym MSN 5098, z zabudowanymi  końcówkami skrzydeł typu Sharklet, przed hangarem w Tuluzie / Zdjęcie:  Airbus

Sharklety mają ok. 2,5 metra wysokości i zastąpią obecnie stosowane końcówki skrzydeł. Będą zabudowane standardowo w rodzinie samolotów A320neo i oferowane jako opcja w nowych samolotach, mając zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 3,5%. Ma to pozwolić zredukować emisję CO2 o ok. 700 t rocznie w przeliczeniu na 1 samolot, czyli ilość, jaką w tym czasie emituje ok. 200 samochodów.

Loty seryjnych A320 wyposażonych w Sharklety rozpoczną się w maju br. i potrwają około 600 godzin. Badania samolotów stanowią kolejny etap, po lotach przeprowadzonych z użyciem próbnego egzemplarza A320, o numerze seryjnym MSN 001. Jego oblot miał miejsce 1 grudnia 2011.

Łącznie w programie prób weźmie udział 7 nowo wyprodukowanych samolotów z rodziny A320, napędzanych silnikami CFM56 i V2500. Pierwszym egzemplarzem, który wejdzie do służby w nowej konfiguracji, ma być A320 napędzany silnikami CFM56. Jego eksploatacja ma rozpocząć się w czwartym kwartale 2012.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.