Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

IDEB 2012: Tatrapan 8x8 CC

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 maja 2012

Na wystawie IDEB zadebiutował Tatrapan 8x8 CC opracowany na potrzeby słowackich sił zbrojnych, jako opancerzony pojazd do transportu kontenerów.

Nowy Tatrapan 8x8 CC to podwozie Tatry  T-815-7 8x8, wyposażone w słowacką  kabinę opancerzoną i zabudowę do przewożenia kontenerów standardu ISO 1D, 1C, 1DPS, 1DPL i 1C. Pojazd  o masie własnej 32 t przystosowany jest do ciągnięcia 16-t przyczepy

VYVOJ Martin to przedsiębiorstwo odpowiedzialne m.in. za wytwarzanie transporterów opancerzonych Tatrapan. Wozy te powstały na podwoziu Tatry T-815 w wersji 6x6 (z dwiema osiami skrętnymi). W przedniej części wozu umieszczony został przedział kierowania, za nim przedział silnika, natomiast na końcu wozu przedział transportowy. Dostęp do części transportowej odbywa się przez jednoskrzydłowe drzwi umieszczone z tyłu wozu lub drzwi boczne umieszczone pomiędzy drugą, a trzecią osią, podobne do zastosowanych w kto BTR-80.

Zaprojektowana na Słowacji opancerzona kabina wozu Tatrapan 8x8 CC różni się od rozwiązań Tatry. Wóz napędzany ponad 400-konnym silnikiem wysokoprężnym rozpędza się do prędkości maksymalnej 85 km/h

Ponad 50 wozów dostarczono armii słowackiej w wersjach takich jak transportery opancerzone piechoty, wozy ewakuacji medycznej czy wozy dowodzenia różnego zastosowania. Pojazd zapewnia ochronę przed ogniem pocisków przeciwpancernych kalibru 7,62mm.

Tatrapan 6x6 w wersji transportera piechoty, przedział transportowy pozwalana komfortowy przewóz 10 żołnierzy. Ponad 50 wozów tego typu w różnych odmianach dostarczono armii słowackiej / Zdjęcia: Paweł K. Malicki

Obecnie słowackie sił zbrojne poszukują nośnika dla do transportu kontenerów, chęć zaspokojenia tej potrzeby umożliwiła powstanie nowego Tatrapana w wersji Container Carrier (CC). Nowy Tatrapan to tak naprawdę dobrze znane, podwozie najnowszej Tatry T-815-7 8x8 (podobne do użytego w KWZT Mamut, Mamut, wsparcie dla Rosomaka, 2011-09-07) zaopatrzone w słowacką kabinę opancerzoną i zabudowę do przewożenia kontenerów. Pojazd przystosowany jest do ciągnięcia przyczepy o masie do 16 t, ma punkty pozwalające na podniesienie wozu (np. przy załadunku na statek lub okręt logistyczny) zgodne ze STANAG 4478 i spełnia wymagania, co do transportu według STANAG 3548.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.