Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IDEB 2012: Tatrapan 8x8 CC

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 maja 2012

Na wystawie IDEB zadebiutował Tatrapan 8x8 CC opracowany na potrzeby słowackich sił zbrojnych, jako opancerzony pojazd do transportu kontenerów.

Nowy Tatrapan 8x8 CC to podwozie Tatry  T-815-7 8x8, wyposażone w słowacką  kabinę opancerzoną i zabudowę do przewożenia kontenerów standardu ISO 1D, 1C, 1DPS, 1DPL i 1C. Pojazd  o masie własnej 32 t przystosowany jest do ciągnięcia 16-t przyczepy

VYVOJ Martin to przedsiębiorstwo odpowiedzialne m.in. za wytwarzanie transporterów opancerzonych Tatrapan. Wozy te powstały na podwoziu Tatry T-815 w wersji 6x6 (z dwiema osiami skrętnymi). W przedniej części wozu umieszczony został przedział kierowania, za nim przedział silnika, natomiast na końcu wozu przedział transportowy. Dostęp do części transportowej odbywa się przez jednoskrzydłowe drzwi umieszczone z tyłu wozu lub drzwi boczne umieszczone pomiędzy drugą, a trzecią osią, podobne do zastosowanych w kto BTR-80.

Zaprojektowana na Słowacji opancerzona kabina wozu Tatrapan 8x8 CC różni się od rozwiązań Tatry. Wóz napędzany ponad 400-konnym silnikiem wysokoprężnym rozpędza się do prędkości maksymalnej 85 km/h

Ponad 50 wozów dostarczono armii słowackiej w wersjach takich jak transportery opancerzone piechoty, wozy ewakuacji medycznej czy wozy dowodzenia różnego zastosowania. Pojazd zapewnia ochronę przed ogniem pocisków przeciwpancernych kalibru 7,62mm.

Tatrapan 6x6 w wersji transportera piechoty, przedział transportowy pozwalana komfortowy przewóz 10 żołnierzy. Ponad 50 wozów tego typu w różnych odmianach dostarczono armii słowackiej / Zdjęcia: Paweł K. Malicki

Obecnie słowackie sił zbrojne poszukują nośnika dla do transportu kontenerów, chęć zaspokojenia tej potrzeby umożliwiła powstanie nowego Tatrapana w wersji Container Carrier (CC). Nowy Tatrapan to tak naprawdę dobrze znane, podwozie najnowszej Tatry T-815-7 8x8 (podobne do użytego w KWZT Mamut, Mamut, wsparcie dla Rosomaka, 2011-09-07) zaopatrzone w słowacką kabinę opancerzoną i zabudowę do przewożenia kontenerów. Pojazd przystosowany jest do ciągnięcia przyczepy o masie do 16 t, ma punkty pozwalające na podniesienie wozu (np. przy załadunku na statek lub okręt logistyczny) zgodne ze STANAG 4478 i spełnia wymagania, co do transportu według STANAG 3548.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.