Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tragiczny długi weekend

Lotnictwo cywilne, 06 maja 2012

W czasie kończącego się długiego, 9-dniowego weekendu doszło do 4 katastrof lekkich samolotów z udziałem Polaków. W każdej zginęły po 2 osoby.

Dziś ok. 12:35 w pobliżu Liskova, 5 km od Rużomberku w północnej Słowacji rozbił się samolot 3Xtrim z Polski. Wkrótce po starcie wpadł w korkociąg i rozbił się 50 metrów od pobliskiej drogi, stając w płomieniach. W katastrofie zginęło polskie małżeństwo - 56-letni Krzysztof i 57-letnia Agnieszka. Prawdopodobnie wracali do Polski, na Mazury, po weekendzie spędzonym na Słowacji.

To już czwarta katastrofa polskiego samolotu lekkiego w ciągu 9-dniowego długiego weekendu. Zginęło w nich 8 osób. Poprzednie katastrofy zdarzyły się w czasie lotów z udziałem doświadczonych instruktorów.

Tydzień temu, 29 kwietnia ok. 19:20 w pobliżu Góry Kamieńsk pod Radomskiem rozbił samolot ultralekki Aviasud Mistral produkcji francuskiej, zarejestrowany w Czechach, nr rej. OK-KUD10 (zdjęcie: KE PSP Łódź). Zginął 71-letni instruktor Wiesław Głowacki i 36-letni początkujący pilot Adam P. Samolot wystartował z lotniska Kamieńsk Orla Góra. Spadł na zalesiony teren, co utrudniło akcję poszukiwawczo-ratowniczą.

1 maja przed 13:50 w czasie lotu szkolnego, ćwicząc lądowania na warszawskim lotnisku Babice, rozbił się samolot Liberty XL2 nr rej. SP-AXL (nr ser. 0052) należący do TSC Aviation. Przyczyną katastrofy była prawdopodobnie awaria techniczna, którą sygnalizował pilot. Wrak szybko spłonął. Instruktor - Przemysław Chaładaj i uczeń zginęli na miejscu. Pożar ugasił wóz państwowej straży pożarnej, bo na lotnisku nie było pojazdu z agregatem gaśniczym. Przebieg akcji ratunkowej był mocno krytykowany przez obserwatorów i jest analizowany przez prokuraturę.

3 maja ok. 20:00 w pobliżu Zawady, kilkaset metrów od lotniska Aeroklubu Ziemi Pilskiej, rozbił się samolot ultralekki Zenair CH601 Zodiac, nr rej. OK-MUA71 (zdjęcie: policja.gov.pl). Obaj członkowie załogi - 42-letni instruktor Tomasz Depta z Mirosławca, oraz 57-letni uczeń, mieszkaniec Szczecina, zginęli na miejscu. Samolot należał do czeskiej szkoły lotniczej Lang z filią działającą w Pile od 2006. Prawdopodobną przyczyną katastrofy była spóźniona reakcja instruktora na błąd pilota, który spowodował korkociąg na małej wysokości. Zodiac jest wyposażony w pojedynczy drążek sterowy, zamontowany centralnie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.