Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Śmierć operatora Camcoptera S-100

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 maja 2012

Inżynier z austriackiego Schiebela zginął, a dwóch jego koreańskich współpracowników zostało rannych w wyniku katastrofy śmigłowca bezzałogowego Camcopter S-100 w Incheon.

Camcopter S-100 może wykonywać misje w trybie automatycznym lub kierowany ze stanowiska naziemnego. Może być używany zarówno nad lądem, jak i nad morzem. W dowolnym momencie misji można wgrać nowy profil misji. W przypadku awarii śmigłowiec powinien wrócić automatycznie do bazy. S-100 osiąga prędkość maksymalną do 240 km/h, a przelotową do 185 km/h. Maksymalna masa startowa - 200 kg, zbiornik paliwa - 75 l, zasięg systemu komunikacji - 180 km / Zdjęcie: Schiebel

Dziś podczas lotu testowego w zachodniej części portowej miejscowości Incheon w Korei Południowej ważący ok. 150 kg bezzałogowy śmigłowiec Camcopter S-100 spadł na 2,5-tonowego vana służącego do jego transportu, powodując wybuch i pożar. W efekcie na miejscu zginął przedstawiciel producenta - 50-letni inżynier austriackiego Schiebela, a dwóch towarzyszących mu przedstawicieli Korei Południowej zostało rannych. Sześć innych osób uczestniczących w teście uniknęło obrażeń. Według świadków zdarzenia, osoby kontrolujące Camcoptera S-100 siedziały wewnątrz pojazdu. Zarówno bezzałogowiec, jak i samochód całkowicie spłonęły.

Koreańskie władze wojskowe potwierdziły, że S-100 jest wykorzystywany do kontrolowania silnie ufortyfikowanej granicy z Koreą Północną, ale odmówiły podania szczegółów związanych z dzisiejszą katastrofą. Prowadzone próby mogą być związane z realizowanym przez Schiebela i koreański Uconsystem projektem opracowania wspólnej stacji kontroli naziemnej dla wszystkich bezzałogowców rozpoznawczych. Bsl S-100 wraz z pojazdem zawierającym urządzenia kontrolne i łączności kosztuje ok. 5 mld wonów (4,4 mln USD).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.