Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot AW169

Lotnictwo cywilne, 11 maja 2012

Dzisiaj w Cascina Costa odbył się oblot prototypu 4,5-tonowego śmigłowca AgustaWestland AW169. Jego przeznaczeniem ma być transport medyczny, loty poszukiwawczo-ratownicze i transport osób.

Za sterami AW169 w czasie pierwszego lotu zasiadali oblatywacze Giuseppe Lo Coco i Giuseppe Afruni, którym towarzyszyli inżynierowie prób w locie, Massimo Longo i Stefano Rognoni. W trakcie oblotu sprawdzili oni podstawowe własności pilotażowe i działanie instalacji pokładowych śmigłowca.

AW169 jest najnowszym statkiem powietrznym z rodziny obejmującej śmigłowce AW139 i AW189. Jego pełnowymiarowa makieta została zaprezentowana podczas Farnborough Airshow 2 lata temu. Masa startowa AW169 wynosić ma 4,5 t. Struktura płatowca jest wykonana z materiałów kompozytowych. Śmigłowiec wyposażony został w nowoczesną awionikę glass cockpit, umożliwiającą wykonywanie lotów w każdych warunkach pogodowych, z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu (NVG), z załogą jedno-/dwuosobową, w warunkach VFR/IFR.

Napęd AW169 stanowią 2 ekologiczne silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada PW210 o maksymalnej mocy startowej 800 KM każdy, z elektronicznym układem sterowania FADEC. Śmigłowiec mieści 2 pilotów i 8-10 pasażerów lub 2 pary noszy. Jego przeznaczeniem mają być misje transportu medycznego, poszukiwawczo-ratownicze, transport osób oraz zadania porządku publicznego.

Jeszcze w bieżącym roku do programu prób w locie dołączą dwa kolejne prototypy, a w 2013 - czwarty. Uzyskanie Certyfikatu Typu zaplanowane jest w 2014. Dotychczas producent otrzymał zamówienia na ponad 50 AW169.

Zdjęcia: AgustaWestland


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.