Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eclipse z Mielca

Lotnictwo cywilne, 15 maja 2012

Dzisiaj przedstawiciele Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu poinformowali o podpisaniu umowy z amerykańską Eclipse Aerospace, o dostarczaniu płatowców bardzo lekkich odrzutowców Eclipse 550.

Eclipse 550, następca modelu 500, który kilka lat temu wdarł się przebojem na rynek dyspozycyjnych odrzutowców o masie do 4,5 t. Złe zarządzanie i błędy w oszacowaniu kosztów doprowadziły jednak do bankructwa producenta i zamknięciu linii montażowej po dostarczeniu 259 egz. / Zdjęcie: Eclipse Aerospace

Umowa precyzuje, że polskie zakłady mogą produkować kadłub, usterzenie i skrzydła, które później będą dostarczane do Albuquerque, gdzie nastąpi doposażenie i ostateczny montaż samolotów. Warunkiem jest jednak rozpoczęcie produkcji Eclipse 550, co jest bardzo prawdopodobne, choć jeszcze nie przesądzone.

Samolot tego typu powstał jako modernizacja modelu 500, głównie przez unowocześnienie awioniki oraz zainstalowanie m.in. automatycznego sterowania ciągiem. Tak skonfigurowany samolot otrzymał parę tygodni temu certyfikat amerykańskich władz lotniczych. Pierwsze dostawy planowane są na przyszły rok (zobacz: Certyfikat dla Eclipse 550).

Wybór mieleckich zakładów nie był przypadkowy. Należą one bowiem do Sikorsky Aircraft, która wykupiła także 42% udziałów Eclipse. Jednocześnie Sikorsky jest częścią United Technologies. Do koncernu należy także Pratt & Whitney, producent silników PWC610F napędzających Eclipse.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.