Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla Eclipse 550

Lotnictwo cywilne, 05 maja 2012

Lekki odrzutowy samolot dyspozycyjny Eclipse 550 otrzymał certyfikat produkcyjny. Jego wytwarzanie ma się rozpocząć w Albuquerque, gdzie wcześniej produkowano Eclipse 500.

Eclipse Aerospace otrzymał certyfikat produkcyjny FAA dla lekkiego samolotu dyspozycyjnego (very light jet) Eclipse 550. Uroczystość odbyła się 25 kwietnia w Albuquerque w Nowym Meksyku. Tamtejsza wytwórnia zatrudnia obecnie 120 pracowników.

Konstrukcja dwusilnikowego Eclipse 550 opiera się na EA500, ale wyposażenie zostało poważnie zmodernizowane, z uwzględnieniem automatycznego sterowania ciągiem, syntetycznego generowania obrazu i zwielokrotnionego systemu zarządzania lotem. Produkcja Eclipse 550 ma rozpocząć się właśnie w Albuquerque, a pierwsze dostawy są planowane na połowę 2013. Producent odmawia ujawnienia liczby zamówionych dotąd samolotów.

Producent Eclipse 500 - Eclipse Aviation upadł z powodu zbyt wysokich kosztów produkcji w stosunku do oferowanej ceny sprzedaży (Eclipse - to już koniec..., 2009-02-26). W 2009 jego majątek przejęła grupa inwestorów, którzy wcześniej kupili samoloty (w latach 2006-2008 sprzedano 259 E500), by zapewnić sobie przynajmniej ich serwis i dostawy części. Na początku 2011 w przedsiębiorstwo zainwestował Sikorsky Aircraft, kupując 42% akcji (Sikorsky w Eclipse, 2011-02-04). W ten sposób kontrolę nad projektem przejął koncern UTC - właściciel zarówno Sikorsky'ego, jak i Pratt & Whitney - producenta silników PWC610F napędzających Eclipse. Inwestycje nowego głównego właściciela pozwoliły na zbudowanie zmodernizowanej wersji samolotu - Eclipse 550 i przygotowanie jego produkcji w Albuqerque.

7-miejscowe Eclipse 550 mają kosztować po 2,7 mln USD (oryginalne EA500 - 2,15 mln USD). Godzina lotu dwusilnikowego samolotu (Direct Operating Cost, DOC) ma kosztować mniej niż 650 USD. Jego prędkość przelotowa wynosi 690 km/h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.