Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzeci rekordowy rok Falcona

Lotnictwo cywilne, 23 lutego 2008

Dassault ogłosił, że 2007 był trzecim kolejnym rekordowym rokiem sprzedaży dyspozycyjnych Falconów. Uzyskał 212 potwierdzonych zamówień na te samoloty.

Dassault produkuje obecnie trzysilnikowe Falcony 900DX, 900EX i 7X oraz dwusilnikowe 2000DX i LX. Falconów używa francuska eskadra przewożąca najważniejsze osoby w państwie

Prezes Charles Edelstenne poinformował, że Dassault Aviation osiągnął w 2007 skonsolidowaną sprzedaż równą 4,08 mld Euro. Aż 57% tej kwoty przyniosła sprzedaż samolotów dyspozycyjnych. Dassault dostarczył odbiorcom na całym świecie 70 Falconów.

Według szefa Dassault Falcon, Johna Rosanvallona, francuskie samoloty odniosły sukces ze względu na niskie zużycie paliwa, ważne w czasach gwałtownego wzrostu cen ropy naftowej, obszerne kabiny, wygodne w czasie długich lotów, i niewielki spadek wartości w czasie eksploatacji.

27 kwietnia 2007 certyfikat typu uzyskał od EASA i FAA Falcon 7X - średniej wielkości samolot dyspozycyjny o bardzo dalekim zasięgu, równym ponad 10 tys. km. Dassault ma już 200 zamówień na samoloty tego typu. Pierwszy Falcon 7X został odebrany przez klienta 14 czerwca.

W czerwcu oblatano prototyp innego nowego samolotu - Falcon 2000DX. We wrześniu i październiku uzyskał on certyfikat EASA i FAA. Dostawy 2000DX mają rozpocząć się wkrótce.

Do listopada 2007 Dassault dostarczył 400 samolotów Falcon z serii 900. Oblot prototypu miał miejsce w 1981. Według Rosanvallona, Falcony 900 zostały tak dobrze zaprojektowane, że bez większych modyfikacji stale spełniają wszystkie najważniejsze wymagania klientów. Trzysilnikowy napęd zapewnia pełną niezależność od ograniczeń związanych z lotami nad dużymi akwenami (ETOPS). We Francji samoloty Falcon 900 stanowią wyposażenie Escadron de transport, d'entraînement et de calibrage (ETEC), jednostki wojsk lotniczych (Armie de l'Air) przewożącej najważniejsze osoby w państwie.

W 2007 otwarto nowe centrum techniczne w St. Cloud we Francji. Na bieżąco monitoruje ono eksploatację Falkonów i wspiera ich właścicieli. Centrum współpracuje z nowymi ośrodkami uruchomionymi w USA, w Teterboro i Boise.

USA to obszar nowej ekspansji Dassault Aviation. Do końca 2008 francuskie przedsiębiorstwo uruchomi nową wytwórnię Falconów w Little Rock. W USA mają być montowane Falcony 2000 dla NetJet. 12 samolotów ma powstać w Wilmington.

Dassault Aviation, który poza Falconami produkuje wojskowe Mirage i Rafale, zatrudnia 12 tysięcy pracowników. Od 1963, kiedy oblatano Falcona 20, przedsiębiorstwo dostarczyło ponad 1850 Falconów różnych wersji klientom z 65 krajów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.