Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyszłość norweskich OP

Marynarka wojenna, 25 maja 2012

Rząd norweski musi w ciągu kilku lat zdecydować o przyszłości swojej floty podwodnej. Rozpatrywana jest m.in. modernizacja posiadanych okrętów typu Ula lub zakup nowych jednostek.

Norweska marynarka wojenna ma 6 okrętów podwodnych typu Ula. To niewielkie jednostki o długości 59 m i wyporności podwodnej 1150 t. Zostały następcami doskonale znanych w Polsce Kobbenów. Okręty są obecnie modernizowane. Prace zakończą się w 2014, przedłużając ich resurs do 2020 / Zdjęcie: MO Norwegii

Władze Norwegii zdecydowały o utrzymaniu w arsenale swojej marynarki wojennej okrętów podwodnych już w ubiegłym roku (zobacz: Norwegia utrzyma siły podwodne, 2011-11-06). Niedawno minister obrony Espen Barth Eide - odnosząc się do możliwości zrezygnowania OP, tak jak zrobiła to Dania - powiedział: Nie wierzę, że Norwegia kiedykolwiek zrezygnuje z posiadania własnych OP. (...) To dlatego, że mamy ogromne obszary morskie i Rosję jako sąsiada.

Oprócz wspomnianych już możliwości - modernizacji posiadanych lub zakupu nowych jednostek - rozpatrywana jest też trzecia opcja: modernizacja tylko części okrętów i zakup dwóch lub trzech, z napędem niezależnym od powietrza atmosferycznego.

W kręgu zainteresowania Oslo znajduje się kilka zagranicznych konstrukcji, w tym francuskie Barracudy oraz niemieckie OP typu 212 i 214. Równolegle rozpoczęto także nieformalne rozmowy ze Szwedami, w sprawie zapoznania się z ich projektem, przyszłych A-26. Wśród potencjalnych korzyści wynikających z ich nabycia, wymieniana jest możliwość wspólnego szkolenia załóg oraz ograniczenie kosztów eksploatacji. Dodatkowym argumentem jest również prognozowany niski koszt zakupu. Według zapewnień producenta, szwedzkie okręty będą tańsze od podobnych jednostek innych państw nawet o 40 do 60%.

Władze Norwegii szacują, że program odmłodzenia floty podwodnej pochłonie 2,5-3,5 mld USD. Decyzja w tej sprawie musi zapaść do 2017.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.