23 lutego w bazie w Bidar odbyła się uroczystość przyjęcia do służby w indyjskich wojskach lotniczych (IAF) pierwszych szkolnych Hawków Mk 132.
Hawk Advanced Jet Trainers (ATJ) został pozyskany przez IAF na mocy umowy z 26 marca 2004. 24 egz. mają zostać wyprodukowane bezpośrednio w zakładach BAE Systems w Warton, 42 kolejne - zmontowane w zakładach Hindustan Aeronautics Limited (HAL).
Pierwsze dwa samoloty przyleciały z Wielkiej Brytanii 12 listopada 2007 (zobacz: Pierwsze Hawki w Indiach). Od tej pory do odbiorcy trafiło łącznie 9 Hawków ATJ.
W ostatniej uroczystości w bazie Bidar, z udziałem ministra obrony, A. K. Antony, do uzbrojenia IAF przyjęto 5 samolotów. Szkolenie z udziałem Hawków rozpocznie się w lipcu 2008. Będą przygotowywać młodych pilotów do służby na najnowszych samolotach bojowych IAF, zastępując w tej roli MiG-i 21.
Wprowadzenie Hawków AJT pozwoli zoptymalizować proces szkolenia. Do tej pory brakowało bowiem samolotu szkolenia zaawansowanego. Mające prawie 40 lat historii stosunkowo powolne Kirany (odpowiadające osiągami PZL TS-11 Iskra), służą jedynie do treningu wstępnego i nie nadają się do przygotowania pilotów dla MiG-ów 29, Su-30 MKI czy Mirage 2000.
Główna bazą indyjskich Hawków będzie Bidar, niedaleko Karnaki, gdzie od 1963 rozpoczęto szkolenie pilotów IAF.