Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przyjęcie Hawków do IAF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 26 lutego 2008

23 lutego w bazie w Bidar odbyła się uroczystość przyjęcia do służby w indyjskich wojskach lotniczych (IAF) pierwszych szkolnych Hawków Mk 132.

Jeden z indyjskich Hawków w czasie przelotu z Wielkiej Brytanii do bazy w Bidar. Oficjalne wprowadzenie tych samolotów do uzbrojenia IAF zakończyło 26-proces poszukiwania samolotów szkolenia zaawansowanego przez Indie / Zdjęcie: BAE Systems

Hawk Advanced Jet Trainers (ATJ) został pozyskany przez IAF na mocy umowy z 26 marca 2004. 24 egz. mają zostać wyprodukowane bezpośrednio w zakładach BAE Systems w Warton, 42 kolejne - zmontowane w zakładach Hindustan Aeronautics Limited (HAL).

Pierwsze dwa samoloty przyleciały z Wielkiej Brytanii 12 listopada 2007 (zobacz: Pierwsze Hawki w Indiach). Od tej pory do odbiorcy trafiło łącznie 9 Hawków ATJ.

W ostatniej uroczystości w bazie Bidar, z udziałem ministra obrony, A. K. Antony, do uzbrojenia IAF przyjęto 5 samolotów. Szkolenie z udziałem Hawków rozpocznie się w lipcu 2008. Będą przygotowywać młodych pilotów do służby na najnowszych samolotach bojowych IAF, zastępując w tej roli MiG-i 21.

Wprowadzenie Hawków AJT pozwoli zoptymalizować proces szkolenia. Do tej pory brakowało bowiem samolotu szkolenia zaawansowanego. Mające prawie 40 lat historii stosunkowo powolne Kirany (odpowiadające osiągami PZL TS-11 Iskra), służą jedynie do treningu wstępnego i nie nadają się do przygotowania pilotów dla MiG-ów 29, Su-30 MKI czy Mirage 2000.

Główna bazą indyjskich Hawków będzie Bidar, niedaleko Karnaki, gdzie od 1963 rozpoczęto szkolenie pilotów IAF.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.