Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Eurosatory: Sojusz polskich producentów

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Lotnictwo wojskowe, 14 czerwca 2012

Na Eurosatory dużą uwagę przyciągało świetnie zaaranżowane, wspólne stoisko 4 polskich przedsiębiorstw: WZM, WB Group, AMZ i HSW.

Czerech polskich producentów zaprezentowało w Paryżu na wspólnym stoisku m.in. transporter opancerzony Rosomak M1M, bsl Flyeye, samochód pancerny Żubr w wersji wozu rozpoznawczego kompanii moździerzy samobieżnych oraz 120-mm samobieżny moździerz wieżowy Rak na podwoziu gąsienicowym

Wystawę otwierał Rosomak M1M w wersji afgańskiej, wyposażony w pakiet dodatkowego opancerzenia i ekrany przeciw pociskom kumulacyjnym. Co ważne, w przedziale desantu zamontowane zostały długo oczekiwane fotele pochłaniające przeciążenia powstałe podczas eksplozji pod kadłubem miny lub improwizowanego ładunku wybuchowego.

Przedział desantu pokazanego w Paryżu Rosomaka M1M, z dobrze widocznymi nowymi fotelami przeciwwybuchowymi, umieszczonymi po lewej stronie przedziału desantowego

W celach demonstracyjnych w środku, w miejscu 8 do tej pory używanych w typowym Rosomaku siedzisk, pokazany w Paryżu model M1M miał 3 nowe fotele przeciwwybuchowe po lewej stronie przedziału i 3 dotychczas używane po prawej stronie. Te ostatnie zaopatrzono jednak w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Wszystkie fotele zostały równomiernie rozmieszczone wzdłuż burt w taki sposób, aby zapewnić żołnierzom desantu jak najwięcej miejsca.

 Dojrzewa, a przez to wygląda coraz lepiej Żubr produkowany przez AMZ Kutno. Nad nim dobrze widoczny jest bezzałogowy samolot oferowany przez WB Group / Zdjęcia: Paweł K. Malicki

Żubr pokazany na Eurosatory został skonfigurowany jako wóz rozpoznawczy kompanii moździerzy samobieżnych, opracowanych w ramach programu Rak. Załoga ma się składać z 4 żołnierzy: kierowcy, siedzącego obok niego dowódcy, ulokowanego za tym pierwszym operatora systemów rozpoznawczych i mającego fotel za dowódcą celowniczego zsmu Kobuz.

Wóz rozpoznawczy jest wyposażony w głowicę obserwacyjną z dalmierzem laserowym i radar pola walki na wysuwanym teleskopowo maszcie, które jednak, ze względu na koniecznośc spełnienia wymogów transportowych i bezpieczeństwa, zostały przed Eurosatory zdemontowane. Ponadto w pojeździe ma zostać zainstalowany system nawigacji bezwładnościowej i satelitarnej, jak też terminal systemu kontroli ognia Topaz.

Na stoisku można było zobaczyć również bezpilotowy statek latający FlyEye oferowany przez WB Group (w której skład wchodzą Arex, Flytronic, MindMade, Radmor i WB Electronics) i 120-mm moździerz samobieżny produkcji HSW, osadzony na podwoziu gąsienicowym - odmianie podwozia haubicy Goździk.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.