Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przedłużony termin składania ofert

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 27 lutego 2008

Pod naciskiem zagranicznych koncernów, Indie przedłużyły termin składania ofert technicznych i offsetowych, związanych z przetargiem na 126 samolotów wielozadaniowych (MMRCA).

Indyjski przetarg będzie jednym z największych kontraktów eksportowych w lotnictwie wojskowym. Dotyczy 126 samolotów o wartości ok. 10 mld USD (niska cena wynika z faktu, ze większość produkcji będzie odbywała się w zakładach Hindustan Aeronautics Limited). Jednak dla wszystkich oferentów jest jasne, że ten przetarg otworzy szerzej drzwi do lukratywnego ryku indyjskiego. Już teraz mówi się o kolejnych, ok. 60 samolotach, pozyskanych po realizacji pierwotnego zamówienia.

W przetargu oferowanych jest sześć samolotów: europejski Eurofighter Typhoon, francuski Dassault Rafale, szwedzki JAS39 Gripen, rosyjski MiG-35 oraz amerykańskie F-16C/D i F/A-18E/F.

Pierwotnie władze w Nowym Dehli ogłosiły, że składanie ofert technicznych i finansowych ma zakończyć się do 28 marca, zaś plany offsetowe - do maja 2008. Jednak EADS, RSK MiG i Amerykanie, naciskali na przedłużenie terminów. Indie stawiają bowiem warunek przeniesienia produkcji - po dostarczeniu pierwszych 18 samolotów - do rodzimych zakładów HAL. Zaś do offsetu nie jest wliczane, przyjęte przez kupujących jako obowiązek, przekazanie technologii potrzebnych do produkcji samolotów.

Wszystko to powoduje, że budowanie oferty jest trudniejsze, niż w tradycyjnych kontraktach eksportowych. Największe problemy maja Amerykanie, którym prawo nie pozwala na transfer nowoczesnych technologii wojskowych, z wyjątkiem najbliższych sojuszników. I właśnie oni wywierali najsilniejsze naciski na Indie, by przedłużono termin składania ofert.

Temu celowi służy również rozpoczęta 26 lutego, trzydniowa wizyta sekretarza obrony, Roberta Gatesa, w Indiach. Sekretarz poruszy także kwestie współpracy naukowo-technicznej, przy tworzeniu przez Indie systemu antybalistycznego i innych, kluczowych technologii wojskowych.

Ostatecznie, w pierwszym dniu wizyty indyjskie ministerstwo obrony poinformowało o przedłużeniu terminów składania ofert, odpowiednio do 28 kwietnia - odnośnie samych samolotów - i sierpnia 2008, dla offsetu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.