Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Eurosatory: Zasobnik z Minigunem

Przemysł zbrojeniowy, 14 czerwca 2012

Na Eurosatory zadebiutował lotniczy zasobnik strzelecki Dillon Aero DGP2300 z karabinem napędowym M134D dla lekkich, turbośmigłowych samolotów szturmowych.

W Paryżu pokazano pierwszy prototyp nowego lotniczego zasobnika strzeleckiego z 7,62-mm karabinem napędowym M134D. Prace rozwojowe nad DGP2300 (Dillon Gun Pod) mają zakończyć się w 2013, a pierwsze lotnicze zasobniki strzeleckie powinny trafić do odbiorcy na początku 2014

Dillon Aero to producent napędowych karabinów maszynowych M134D/T (ze stalowym lub tytanowym korpusem) do amunicji 7,62 mm x 51 NATO, będących zmodyfikowaną odmianą GE134 z końca lat 1960. Dopracowany M134D został przyjęty do uzbrojenia amerykańskich sił zbrojnych - przede wszystkim lotnictwa oddziałów specjalnych - w 2003 (Minigun z Dillon Aero, 2009-09-01).

M134D był oferowany w polskim przetargu na 10 napędowych karabinów maszynowych, realizowanym od 2010 w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, choć koncepcja ich zakupu datowana jest na 2008. Miniguny miały być przeznaczone dla Mi-17 operujących w ramach polskiego kontyngentu w Afganistanie (Minigun w Polsce, 2009-03-29). Choć wydawało się, że w sierpniu 2011 został wybrany jeden z dwóch, niemal identycznych konkurencyjnych karabinów napędowych, to jednak do tej pory wojsko nie zdołało zakończyć procedur związanych z zakupem broni.

 Lotniczy zasobnik strzelecki DGP2300 ma być niezależny od reszty samolotu i mieścić w sobie broń, zapas amunicji, jak też akumulator potrzebny do napędzania karabinu maszynowego. Całkowita masa zasobnika ma wynosić 190 kg. Szybkostrzelność zamocowanego wewnątrz M134D została ustalona na poziomie 3000 strz./min. Zasobnik będzie mocowany na standardowej belce uzbrojenia standardu NATO / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

Prezentowany na Eurosatory zasobnik strzelecki z 7,62-mm napędowym karabinem maszynowym Dillon Aero M134D został opracowany specjalnie pod kątem zastosowania go na lekkich, turbośmigłowych samolotach, jak Embraer A-29 Super Tucano czy Hawker Beechcraft AT-6C Texan II przeznaczonych do zadań bliskiego wsparcia. Przetarg USAF na lekkie samoloty szturmowe w ramach programu LAS (Light Air Support) dla Iraku, został już raz anulowany, ale ma zakończyć się jeszcze w tym roku, aby pierwsze maszyny mogły być dostarczone do odbiorcy w 2014 (Super Tucano ponownie faworytem?, 2012-06-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.