Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

8 biznesowych Bombardierów

Lotnictwo cywilne, 01 lipca 2012

Przedstawiciele kanadyjskiej Bombardier Aerospace poinformowali o uzyskaniu zamówienia na 3 samoloty biznesowe Global 6000 i 5 Global 8000, o katalogowej wartości 507 mln USD.

Global 6000, czyli dawny Global Express XRS. Pierwsze dostawy tych samolotów zrealizowano w 2006. Koszt jednostkowy to nieco ponad 45 mln USD. Samolot obsługują 2-4 osoby. Może zabrać na pokład 8-19 pasażerów, w zależności od konfiguracji kabiny. Maksymalna masa startowa maszyny wynosi 45 t (niemal tyle, co regionalny Embraer 190 dla stu pasażerów), długość 30,3 m, a rozpiętość skrzydeł 28,7 m. Zasięg maksymalny przy 12 osobach na pokładzie nieznacznie przekracza 11 tys. km / Zdjęcie: Bombardier

Bombardier nie ujawnił zleceniodawcy, co odnośnie drogich samolotów biznesowych jest bardzo częste. Tak duże zamówienie może pochodzić od dużego koncernu albo spółki leasingowej. Ta pierwsza sytuacja jest bardziej prawdopodobna niż kilka lat temu. W okresie kryzysu duże koncerny, głównie amerykańskie, rezygnowały bowiem z zakupów samolotów dyspozycyjnych, co doprowadziło do powstania luki sprzętowej. Jej wypełnienie jest coraz bardziej palącą koniecznością (zobacz np.: Po dotacje przylecieli samolotami).

O ile Global 6000 są dostępne od ręki, na Global 8000 przyjdzie jeszcze poczekać przynajmniej 4 lata. Producent deklaruje, że pierwsze dostawy największego w swojej ofercie samolotu odbędą się w 2016 (zobacz: Nowe Bombardiery).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.