Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough bez Russkich Witjazi?

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 07 lipca 2012

Rosyjski zespół akrobacyjny Russkije Witjazi latający na samolotach Su-27 nie weźmie prawdopodobnie udziału w salonie lotniczym w Farnborough. Nie został dopuszczony ze względów formalnych.

Salon lotniczy w Farnborough rozpocznie się pojutrze, 9 lipca i potrwa do 15 lipca. Zapowiadano w nim m.in. udział rosyjskiego zespołu akrobacyjnego Russkije Witjazi latającego na samolotach Su-27, dowodzonego przez ppłk. Andrieja Aleksiejewa. Jednak już kilka dni temu okazało się, że niektórzy członkowie zespołu mają problemy z uzyskaniem brytyjskich wiz. Wylot planowany na 4 lipca, nie doszedł do skutku. Nie udało się wylecieć także w rezerwowym terminie, 5 lipca. Wizy wszyscy członkowie grupy, podobnie jak reszta rosyjskiej delegacji, uzyskali ostatecznie wczoraj.

Planowano, że Su-27 zespołu wylecą z podmoskiewskiej Kubinki do Wielkiej Brytanii w towarzystwie samolotu transportowego Ił-76. Lot przewidziano w dwóch etapach. Międzylądowanie miało odbyć się na lotnisku Czkałowsk w Kaliningradzie.

Nieoficjalnie Rosjanie ujawnili, że zespół ma też problemy z uzyskaniem zgody Federalnej służby ds. współpracy wojskowo-technicznej (FSWTS) na wywóz za granicę samolotów. Brak zgody miał dotyczyć dwóch najnowszych Su-27 grupy. W efekcie termin wylotu przeniesiono na 7 lipca o 14:00. Dziś godzinę wylotu przeniesiono na 16:00, ale również ten termin nie został dotrzymany. Według nieoficjalnych źródeł, piloci rozjechali się do domów.

Problemy z uzyskaniem brytyjskich wiz miała także załoga samolotu szkolno-bojowego Jak-130. Ostatecznie, po interwencji rosyjskiego MZS, piloci wizy otrzymali. Jak-130 jest już w W. Brytanii.

Nieoficjalnie Rosjanie zapowiadają bojkot salonu w Farnborough w 2014. - Nie może być tak, że Brytyjczycy blokują wydanie wiz znacznej części delegacji - powiedział wysokiej rangi urzędnik. Z kolei przedstawiciele brytyjskiej ambasady w Moskwie twierdzą, że dokumenty potrzebne do wydania wiz dotarły do nich zbyt późno, niezgodnie z wymaganymi procedurami.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.