Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek budowy Airbusa 320neo

Lotnictwo cywilne, 09 lipca 2012

Wczoraj w zakładach Airbusa w Tuluzie odbyło się cięcie blach dla pylonów silnikowych A320neo, zapoczątkowując budowę tych samolotów pasażerskich nowej generacji.

Automatyczna wielostanowiskowa obrabiarka, przy pomocy której stworzono pierwsze elementy nowego samolotu / Zdjęcie: Airbus

A320 to ogólna nazwa rodziny najmniejszych samolotów pasażerskich Airbusa, z jednym przejściem między rzędami siedzeń. Podobnie jak w przypadku Boeingów 737, maszyny tej klasy są jednak najczęściej kupowane przez linie lotnicze.

Zdecydowana większość wysiłku inwestycyjnego obu konkurujących producentów skupiała się w ostatnich latach na innych segmentach samolotów pasażerskich. Dla Europejczyków sztandarowym produktem jest ogromny A380, dla Amerykanów - średni B787. Tymczasem najliczniej sprzedawane maszyny pochodzą technologicznie odpowiednio z lat 1960. i 1980. W ciągu dekad służby przechodziły one szereg modernizacji, powstawały także nowe modele, jednak nigdy nie zdecydowano się na stworzenie zupełnie nowej konstrukcji.

Prace nad zdecydowanie bardziej wydajnymi i cichszymi silnikami nowej generacji pozwoliły na rozpoczęcie prac nad kolejną modernizacją A320 i B737, które zaowocowały istniejącymi na razie jedynie w formie projektów modelami A320neo i B737 MAX.

Jako pierwsze, w 2015 powinny wejść do służby samoloty Airbusa, poprzedzając o 2 lata konkurencyjne Boeingi. Wczoraj w zakładach w Tuluzie pocięto pierwsze elementy, niezbędne do produkcji A320neo: podzespoły pylonu silnika. Będzie on - tak jak większość elementów płatowca - podobny do obecnie produkowanego pylonu. Wprowadzono w nim jednak zmiany, częściowo implementując technologie opracowane na rzecz A380, częściowo dostosowując projekt do szerszego wykorzystania tytanu (jedyną widoczną zewnętrznie nowością będzie dodanie dużych wingletów, które wraz z nowymi silnikami powinny one przyczynić się do 15-procentowej redukcji zużycia paliwa).

Od początku sprzedaży, czyli od 2010, Airbus zebrał zamówienia na ponad 1400 samolotów tego typu.


Drukuj Góra