Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A320 z nowymi silnikami

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2008

Pod koniec lutego odbył się pierwszy lot testowego Airbusa A320 z nowymi silnikami International Aero Engines (IAE) SelectOne. Ta pochodna V2500 ma mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

Testowy A320 w czasie startu do pierwszego lotu z silnikami SelectOne / Zdjęcie: Airbus

IAE to spółka z największymi udziałami Pratt&Whitney USA i brytyjskiego Rolls-Royce`a (po 32,5%). Pozostałe udziały należą do niemieckiego MTU Aero Engines (23%) i grupy japońskich przedsiębiorstw - Japanese Aero Engines (125) - w skład którego wchodzą m.in. Mitsubishi i Kawasaki.

IAE dostarczyła do tej pory ok. 1500 silników V2500 dla rodziny samolotów Airbus A320 i McDonell Douglas MD-90. Obecne prace mają doprowadzić do wprowadzenia na rynek jego bardziej nowoczesnego następcy.

SelectOne będzie wykorzystywany w samolotach A319, 320 i 321. Testy, prowadzone na lotnisku w Tuluzie, zakończą się prawdopodobnie w trzecim kwartale 2008, po czym rozpocznie się sprzedaż silników seryjnych.

Testy są odpowiedzią na wprowadzenie przez największego konkurenta, CEM International (spółki francuskiej Snemca i amerykańskiej GE Aviation), silników rodziny CFM56-5B, które napędzają już ponad 100 Airbusów modeli 318, 319, 320 i 321.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.