Pod koniec lutego odbył się pierwszy lot testowego Airbusa A320 z nowymi silnikami International Aero Engines (IAE) SelectOne. Ta pochodna V2500 ma mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
IAE to spółka z największymi udziałami Pratt&Whitney USA i brytyjskiego Rolls-Royce`a (po 32,5%). Pozostałe udziały należą do niemieckiego MTU Aero Engines (23%) i grupy japońskich przedsiębiorstw - Japanese Aero Engines (125) - w skład którego wchodzą m.in. Mitsubishi i Kawasaki.
IAE dostarczyła do tej pory ok. 1500 silników V2500 dla rodziny samolotów Airbus A320 i McDonell Douglas MD-90. Obecne prace mają doprowadzić do wprowadzenia na rynek jego bardziej nowoczesnego następcy.
SelectOne będzie wykorzystywany w samolotach A319, 320 i 321. Testy, prowadzone na lotnisku w Tuluzie, zakończą się prawdopodobnie w trzecim kwartale 2008, po czym rozpocznie się sprzedaż silników seryjnych.
Testy są odpowiedzią na wprowadzenie przez największego konkurenta, CEM International (spółki francuskiej Snemca i amerykańskiej GE Aviation), silników rodziny CFM56-5B, które napędzają już ponad 100 Airbusów modeli 318, 319, 320 i 321.