Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testowy VH-71

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 marca 2008

AgustaWestland poinformował wczoraj o pierwszym locie kolejnego, prototypowego śmigłowca VH-71. Test Vehicle 3 (TV-3) jest czwartą maszyną, która zostanie wdrożona w program testów w locie.

Mimo silnej krytyki przegranych w przetargu na śmigłowiec dla prezydenta USA, Sikorsky Aircraft i Pentagonu, bliskie wprowadzenie do programu badań kolejnego prototypu VH-71, wzmacnia pozycję grupy przemysłowej Lockheed Martina / Zdjęcie: AgustaWestland

Pierwszy lot TV-3 odbył się 27 lutego w angielskich zakładach AgustaWestlanda w Yeovil. 17 marca zostanie on przetransportowany - prawdopodobnie jak poprzednie egzemplarze, na pokładzie C-17 - do zakładów Lockheed Martin Systems Integration w Owego, w stanie Nowy Jork.

Po doposażeniu, będzie pierwszym śmigłowcem prototypowym, przeznaczonym do testowania systemów pokładowych w programie, który ma doprowadzić do pozyskania nowych śmigłowców przez eskadrę dyspozycyjną prezydenta USA. Poprzednie, TV-1, TV-2 i TV-5, służą głównie do badań struktur, układów napędowych czy właściwości lotnych. Do tej pory spędziły w powietrzu ponad 650 h. W trakcie testów zbadano również możliwość pobierania paliwa w locie. Obecnie badania skoncentrują się na systemach łączności satelitarnej i radiowej dużej mocy, a później, na pracy wirnika ogonowego i testach ładowności.

Producenci zapewniają, że program testów przebiega obecnie bez opóźnień. By go dokończyć, potrzebne będzie doposażenie ostatniego śmigłowca prototypowego. Jeszcze w tym roku powinny być również dostarczone pierwsze maszyny produkcji niskoseryjnej.

Prezydencka eskadra rządowa otrzyma 23 egzemplarze tego typu. Ogromne, wyższe niż wcześniej przewidywano, koszty prac badawczo-rozwojowych mogą spowodować, że będą to najdroższe śmigłowce w historii lotnictwa. Łączny koszt programu szacowany jest obecnie na 11 mld USD, co daje cenę jednostkową aż 478 mln USD, przy założeniu, że koszty już nie wzrosną.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.