Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Cougara

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 lipca 2012

Dzisiaj w górskim rejonie w okolicach La-Palud-sur-Verdon, w południowo-wschodniej Francji rozbił się Eurocopter AS 532AL+ z 6 osobami na pokładzie. Wszyscy zginęli. Byli pracownikami koncernu.

AS 532AL+. Identyczne śmigłowce zamówiła Albania / Zdjęcie: Eurocopter

Szczegółowe okoliczności i przebieg wypadku nie są znane. Wiadomo, że do wypadku doszło o 11:45, a śmigłowiec odbywał testowy lot w jednej z górskich dolin. Według nieoficjalnych informacji maszyna mogła zawadzić o linię energetyczną. Szczątki Cougara lekko zraniły jednego z turystów - trasa lotu przebiegała w pobliżu uczęszczanego szlaku.

Na pokładzie znajdowali się fabryczni piloci i inżynierowie przeprowadzający testy zdawcze śmigłowca wojskowego. Był to jeden z 5 zamówionych przez albańskie wojska lotnicze AS 532AL+. Miały one skokowo wzmocnić potencjał transportowy tego rodzaju sił zbrojnych, który obecnie wykorzystuje mozaikę niewielkich liczbowo typów lekkich śmigłowców amerykańskich i francuskich. Jedynym średnim śmigłowcem jest rosyjski Mi-8T.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.