25 lipca przedstawiciele Aeromexico i Boeinga poinformowali o wstępnej umowie dotyczącej zakupu 90 B737 i 10 B787. Jeżeli porozumienie zostanie sfinalizowane, będzie największe w historii lotnictwa Meksyku.
Grupa Aeromexico jest największym meksykańskim przewoźnikiem, który obsługuje niemal połowę ruchu krajowego i ponad dwie trzecie międzynarodowego. W ubiegłym roku z jego usług skorzystało 14 mln osób (dla porównania: PLL Lot przewiózł ok. 4,6 mln pasażerów), a obrót wyniósł ok. 2,8 mld USD. Flota tego przewoźnika jest względnie nowa - średni wiek Boeingów wynosi ok. 8 lat. Trwają także dostawy nowych maszyn: 9 leasingowanych B787-8 Dreamliner i 10 kupionych bezpośrednio B737-8 NG.
Władze grupy uznały jednak, że dla szybkiego rozwoju - na który pozwala m.in. niedawna plajta największego konkurenta, Mexicana de Aviacion - niezbędne są większe inwestycje. W związku z tym podpisano z Boeingiem list intencyjny, dotyczący zakupu do 90 B737-8 i -9 MAX oraz do 10 B787-9. Jeżeli szczegółowe negocjacje zakończą się sukcesem, a Meksykanie wykorzystają maksymalne limity dostaw, wartość kontraktu może osiągnąć 11 mld USD. Pierwsze B737 powinny dotrzeć do odbiorcy w 2018.