Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aeromexico chce kupić sto Boeingów

Lotnictwo cywilne, 27 lipca 2012

25 lipca przedstawiciele Aeromexico i Boeinga poinformowali o wstępnej umowie dotyczącej zakupu 90 B737 i 10 B787. Jeżeli porozumienie zostanie sfinalizowane, będzie największe w historii lotnictwa Meksyku.

Boeing 777-200ER linii Aeromexico. Przewoźnik ten pozostaje wierny amerykańskiemu dostawcy. Wcześniej był jednym z większych użytkowników samolotów rodziny MD, obecnie cała flota maszyn średnio- i dalekodystansowych to Boeingi (67 egz.). Loty regionalne realizowane są za pomocą Embraerów (ok. 60), należących do spółki-córki Aeromexico Connect / Zdjęcie: Johnnysast

Grupa Aeromexico jest największym meksykańskim przewoźnikiem, który obsługuje niemal połowę ruchu krajowego i ponad dwie trzecie międzynarodowego. W ubiegłym roku z jego usług skorzystało 14 mln osób (dla porównania: PLL Lot przewiózł ok. 4,6 mln pasażerów), a obrót wyniósł ok. 2,8 mld USD. Flota tego przewoźnika jest względnie nowa - średni wiek Boeingów wynosi ok. 8 lat. Trwają także dostawy nowych maszyn: 9 leasingowanych B787-8 Dreamliner i 10 kupionych bezpośrednio B737-8 NG.

Władze grupy uznały jednak, że dla szybkiego rozwoju - na który pozwala m.in. niedawna plajta największego konkurenta, Mexicana de Aviacion - niezbędne są większe inwestycje. W związku z tym podpisano z Boeingiem list intencyjny, dotyczący zakupu do 90 B737-8 i -9 MAX oraz do 10 B787-9. Jeżeli szczegółowe negocjacje zakończą się sukcesem, a Meksykanie wykorzystają maksymalne limity dostaw, wartość kontraktu może osiągnąć 11 mld USD. Pierwsze B737 powinny dotrzeć do odbiorcy w 2018.


Drukuj Góra