Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Setny Airbus z Chin

01 września 2012

Wczoraj w Tiencin, z udziałem kanclerz Angeli Merkel i premiera Wena Jibao, odbyła się uroczystość związana z zakończeniem montażu setnego Airbusa 320 w miejscowych zakładach FALC.

Zdjęcie: Airbus

Chińska montownia jest trzecim tego typu zakładem, po najważniejszych obiektach koncernu, w Tuluzie i Hamburgu. Kolejna powstanie w USA. Prace nad instalacją linii montażowej samolotów A320neo powinny rozpocząć się w przyszłym roku, a pierwsze dostawy planowane są na 2016 (Linia montażowa Airbusa w USA, 2012-07-03).

Zakłady w Tencin powstały na mocy wstępnego porozumienia o współpracy między władzami Chin a Airbusem z grudnia 2005. Kolejny krokiem było powołanie do życia spółki europejskiego koncernu (51% udziałów) oraz dwóch podmiotów azjatyckich: wolnej strefy ekonomicznej Tencin i producenta lotniczego AVIC. W konsekwencji powstał podmiot pod nazwą Final Assembly Line China (FALC), odpowiedzialny za uruchomienie linii montażowej. Pierwszy A320 opuścił chińskie zakłady w czerwcu 2009 i trafił do Sichuan Airlines (Chiński Airbus dostarczony, 2009-06-23).

Wszystkie Airbusy z Tencin odbierają chińscy przewoźnicy. Do tej pory ulokowali oni zamówienia na 550 samolotów, co doprowadziło do podpisania, 30 sierpnia br., serii umów, w tym między premierami Niemiec i Chin, gwarantujących działanie linii montażowej poza pierwotnie określony termin 2016.

Chiny są jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków przewozów pasażerskich na świecie. Według szacunków np. Boeinga z 2010, kraj ten kupi do 2029 ok. 4300 samolotów pasażerskich, co może stanowić nawet 15% całej produkcji światowej (Lukratywny, chiński rynek, 2010-11-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.