Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Awaryjne lądowanie F-16

Lotnictwo wojskowe, 11 marca 2008

O 10:54 na warszawskim Okęciu lądował awaryjnie F-16C. Powodem była niestabilna praca silnika przy włączonym dopalaczu i utrata ciągu.

Feralny F-16 (na zdjęciu w hangarze, w Krzesinach) to samolot o nr 4060, który został dostarczony do Polski 23 sierpnia 2007 / Zdjęcie: Krzysztof Sałata

Feralny F-16 z 6 eskadry lotnictwa taktycznego, razem z dwoma innymi samolotami tego typu, odbywał lot ćwiczebny nad północno-wschodnią Polską. Według oficjalnych informacji, przekazanych przez przedstawicieli Sił Powietrznych RP, w trakcie lotu pilot zgłosił pompaż silnika, czyli niestabilny przepływ powietrza po włączeniu dopalacza.

Zgodnie z procedurą, pilot wylądował na najbliższym lotnisku, warszawskim Okęciu (zrezygnowano z lotu do Mińska Maz.). Lądowanie odbyło się bez problemów, a dwie pozostałe szesnastki wróciły do bazy. Na miejsce wezwano techników z 31 Bazy Lotniczej z podpoznańskich Krzesin. Określą oni, czy samolot może wrócić warunkowo na macierzyste lotnisko, czy konieczna będzie naprawa na miejscu.

W 2007 zanotowano ok. 150 zdarzeń na samolotach F-16 (zobacz: Bezpieczeństwo lotów w 2007), przerwanie zadania w powietrzu zdarza się jednak samolot tego typu stosunkowo rzadko - w ubiegłym roku czterokrotnie. Lądowanie na Okęciu zdarzyło się po raz pierwszy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.