Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe malowanie Pucary

Lotnictwo wojskowe, 02 października 2012

W ramach modernizacji samolotów szturmowych Pucara argentyńskich wojsk lotniczych, na egz. prototypowym zastosowano nowe 4-kolorowe malowanie.

Pucara w hali wojskowych zakładów remontowych / Zdjęcie: Santiago Rivas

IA-58 Pucara to argentyńska konstrukcja, przeznaczona do działań przeciwpartyzanckich i szturmowych. Pierwsze samoloty seryjne trafiły do wojsk lotniczych w 1975. Ze względu na dobre oceny użytkowników, w 2008 zdecydowano o modernizacji samolotów i znacznym wydłużeniu ich resursów. Zamiany polegają przede wszystkim na wymianie silników i awioniki oraz przystosowaniu kokpitu do lotów nocnych w okularowych wzmacniaczach obrazu (Plany modernizacji Pucary, 2008-12-21).

Pierwszy przebudowany samolot – demonstrator technologii – nosił nr seryjny A-561 i został wykorzystany do programu prób w locie. Obecnie jest uziemiony. Pierwszy prototyp, FMA IA-58 Pucara o nr. A-568, jest prototypem wzorca seryjnego i jest obecnie przebudowywany. Według dostępnych informacji, nie zostało jednak jeszcze przesądzone, czy w seryjnych egz. zostaną zainstalowane nowe, mocniejsze silniki Pratt & Whitney rodziny PT-6, czy standardowe Turbomeca Astazou.

Wiadomo już, że zastosowano nowe malowanie. Na górnych i bocznych płaszczyznach płatowca zastosowano trzy ciemne odcienie szarości, zaś na dolnych – jasnoszary. Wzór ten będzie obowiązywał na wszystkich zmodernizowanych maszynach.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.