Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe kłopoty Kingfisher

Lotnictwo cywilne, 02 października 2012

Indyjska Kingfisher Airlines zawiesiła na trzy dni loty, ze względu na skutki strajku mechaników. Nie otrzymują oni wynagrodzenia od marca, a spółka zabiega o kredyty na finansowanie bieżącej działalności.

W okresie największego rozwoju Kingfisher Airlines posiadała ponad 60 samolotów pasażerskich, w tym 5 Airbusów 340, które zapewniały możliwość międzykontynentalnych lotów non-stop. Linia zrezygnowała z nich już w pierwszej fazie kryzysu. Obecnie wykorzystuje jedynie 13 samolotów, walcząc o przetrwanie / Zdjęcie: Airbu

Założona w 2003 Kingfisher Airlines bardzo szybko zdobyła pozycje wicelidera indyjskiego runku przewozów lotniczych. Opierając swoją flotę na samolotach Airbusa intensywnie zwiększała liczbę połączeń na liniach krajowych i międzynarodowych. Mimo, że jest niskokosztowa, to tylko w odniesieniu do cen biletów – zarząd nie potrafił w dostatecznym stopniu ograniczyć wydatków własnych.

Z tych powodów linia stale przynosiła straty. Były one stosunkowo niewielkie w okresie rozwoju ruchu lotniczego, jednak w czasie kryzysu stały się nie do zaakceptowania. Tylko w 2008 wyniosły one ok. 300 mln USD, czyli niemal 20% ówczesnych obrotów. Z tych powodów przewoźnik nie był w stanie utrzymać pełnej floty, ok. 65 samolotów, ani zapewnić standardowego finansowania bieżących operacji (Kłopoty Kingfisher Airlines, 2012-02-22).

By pokryć długi, linia musiała sprzedać większość z posiadanych samolotów. Obecnie jest ich już tylko 13, które obsługują wyłącznie linie krajowe. Jednocześnie trwają poszukiwania źródeł finansowania bieżącej działalności.

W takiej sytuacji doszło do strajku mechaników, którzy domagają się wypłat zaległych pensji – ostatnie otrzymali w marcu br. Wsparła ich niewielka część pilotów i innych pracowników. To z kolei doprowadziło do utraty możliwości obsługi lotów. Przerwę zaplanowano na 3 dni. Część miejscowych analityków obawia się jednak, że Kingfisher Airlines może nie przetrwać strajku i zostać zmuszona do ogłoszenia upadłości. Nie chodzi przy tym o straty finansowe, ale problemy z uzyskaniem kredytów.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.