Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Syryjski A320 zatrzymany w Ankarze

Strategia i polityka, Lotnictwo cywilne, 11 października 2012

Premier Turcji poinformował, że na pokładzie samolotu pasażerskiego A320 lecącego z Moskwy do Syrii znaleziono amunicję. Rosjanie zaprzeczają.

Zdjęcie: presstv.ir

Samolot pasażerski Airbus A320 kompanii Syrian Air lecący z Moskwy do Damaszku został wczoraj wieczorem przechwycony w tureckiej przestrzeni powietrznej przez dwa myśliwce F-16 i zmuszony do lądowania na lotnisku Esenboga pod Ankarą. Na jego pokładzie znajdowało się 35 pasażerów, w tym 17 Rosjan. Dziś premier Turcji Recep Tayyip Erdogan oświadczył, że w ładowni samolotu znaleziono skrzynie z amunicją. – Tymczasem przewóz uzbrojenia i amunicji przez samoloty pasażerskie jest zabroniony – dodał.

Wczoraj przedstawiciele rosyjskiego przedsiębiorstwa Rosoboroneksport, zajmującego się eksportem uzbrojenia, oświadczyli że nie mają żadnych informacji o możliwości przewożenia zabronionych ładunków przez przechwycony syryjski samolot. Przeciwko działaniom Ankary gwałtownie zaprotestowały resorty spraw zagranicznych Rosji i Syrii. W oświadczeniach podkreślały, że zmuszając samolot do lądowania narazili jego pasażerów i załogę na niebezpieczeństwo. Ostatecznie A320 Syrian Air pozwolono wystartować do dalszego lotu o 2:30 czasu lokalnego (23:30 GMT).

Dopiero dziś okazało się, że wcześniej tureccy celnicy skonfiskowali podejrzane ładunki znajdujące się w luku bagażowym A320. Według premiera Erdogana, zawartość kontenerów jest obecnie badana. Turecka prasa informuje nieoficjalnie, że w 10 skrzyniach znaleziono moduły pocisków rakietowych, systemy łączności i inne wyposażenie elektroniczne.

Wczorajszy incydent jest jednym z najpoważniejszych w narastającym konflikcie Turcji z Syrią. Wcześniej dochodziło m.in. do wymiany ognia w rejonach przygranicznych. 3 października w ostrzale moździerzowym miasta Akcakale zginęło 5 tureckich cywilów. Syria oficjalnie przeprosiła za ten incydent.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.