Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozliczenia po Kamanie

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 20 marca 2008

Po zerwaniu przez rząd Australii kontraktu z Kaman Aerospace, dotyczący śmigłowców ZOP Super Seasprite, obie strony zawarły porozumienie o rozliczeniu wzajemnych roszczeń finansowych.

Australijczycy pierwotnie planowali zakup 11 śmigłowców SH-2G(A) Super Seasprite, na mocy umowy z 1997. Poważne problemy techniczne, związane z ich wdrażaniem, spowodowały przerwanie dostaw na 9. egz. Wszystkie zostały zresztą uziemione w 2006 (zobacz: Australia zrezygnowała z Seasprite). Dzisiaj Joel Fitzgibbon, australijski minister obrony, ujawnił jawną część porozumienia w sprawie rozliczenia kontraktu.

Dokument zakłada, że śmigłowce zostaną przejęte przez Kamana i skierowane do wolnej sprzedaży. Australijczycy zachowają jedynie części zamienne, przydatne do serwisowania śmigłowców Seahawk i Back Hawk, o wartości 30 mln AUD (27 mln USD). Przynajmniej połowa dochodów z ewentualnej transakcji ma zostać zwrócona ministerstwu obrony, jednak Kaman zagwarantował sobie sumę minimalnego wpływu, w wysokości 39,5 mln AUD (ok. 35 mln USD).

Joel Fitzgibbon poinformował jednocześnie, że rezygnacja z utrzymania Super Seasprite, pozwoli na wydanie przeznaczonych na ten cel 150 mln AUD na inne potrzeby.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.