Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa L-159

Lotnictwo wojskowe, 22 listopada 2012

W pobliżu czeskiego Kolina rozbił się samolot szkolno-treningowy L-159. Jego pilot zginął.

Zdjęcie: Deník – Jakub Šťástka

Do katastrofy doszło podczas powrotu z lotu treningowego na lotnisko w Čáslaviu. Samolot szkolno-treningowy L-159 rozbił się ok. 17:15 między miejscowościami Křečhoř i Olšany, na zachód od Kolína. Po uderzeniu w ziemię spłonął. Jego pilot zginął na miejscu. Ekipa ratownicza znalazła wrak po niecałej godzinie. W poszukiwaniach brał udział śmigłowiec PZL W-3 Sokół.

Pilot, który zginął w katastrofie miał 34 lata. Jego nalot wynosił 1060 godzin, w tym około połowa na L-159. W br. wylatał ok. 100 h.

Według informatorów z czeskich wojsk lotniczych, samolot był w dobrym stanie technicznym. 30 godzin przed katastrofą przeszedł przegląd okresowy. Jego łączny nalot wynosił ponad 800 godzin.

Po katastrofie loty L-159 zawieszono.

Po raz pierwszy czeski L-159 rozbił się w 2003 na poligonie Jince. Jego 30-letni pilot zginął na miejscu. Za przyczynę katastrofy uznano błąd pilotażowy w czasie niebezpiecznego manewru nisko nad ziemią. W sierpniu 2010 L-159 wypadł z pasa podczas lądowania na lotnisku Náměšti nad Oslavou. Nikomu wówczas nic się stało.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.