Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bunt australijskich pilotów

Lotnictwo wojskowe, 07 grudnia 2012

Kilkudziesięciu australijskich pilotów odmówiło latania śmigłowcami Eurocopter Tiger ARH. Powodem było nieuziemienie wiropłatów po kolejnym incydencie z pojawieniem się dymu w kabinie załogi.

Jeden z 22 australijskich Tigerów ARH. Ich dostawy zakończyły się w lipcu 2011 / Zdjęcie: MO Australii

4 listopada piloci z 1st Aviation Regiment, wyposażonego w 16 śmigłowców Tiger, odmówili lotów po tym, jak po raz trzeci w br. doszło do pojawienia się dymu w kabinie załogi. Awaria miała miejsce podczas ćwiczeń na poligonie Cultona w Południowej Australii. Z relacji żołnierzy wynika, że musieli rozszczelnić kabinę i przerwać wykonywanie zadania.

Wcześniej podobne zdarzenia miały miejsce w marcu i lipcu br. Po tamtych incydentach loty były zawieszane. Według ustaleń komisji, w obu przypadkach przyczyną awarii był wadliwy kondensator wyświetlaczy ciekłokrystalicznych. W ostatnim przypadku winę przypisano usterce systemu klimatyzacji.

Dowództwo lotnictwa wojsk lądowych nie zawiesiło jednak lotów, co stało się bezpośrednią przyczyną protestu żołnierzy 1st Aviation Regiment. Na ich postawę miało również wpływ kuriozalne oświadczenie przełożonych. Stwierdzili oni, że 24 odnotowane w ciągu 5 lat incydenty z wystąpieniem na pokładzie Tigerów dymu lub ognia nie odbiegają od średniej dla innych wojskowych statków powietrznych w Australii.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.