Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja Anzac

Marynarka wojenna, 13 grudnia 2012

Ministerstwo obrony Nowej Zelandii poinformowało we wtorek o planach dalszej modernizacji fregat typu Anzac: HMNZS Te Kaha (F77) i HMNZS Te Mana (F111). Jest ona następstwem osiągnięcia przez okręty połowy resursu.

HMNZS Te Mana (F111) / Zdjęcie: MO Nowej Zelandii

Fregaty typu Anzac bazują na niemieckiej konstrukcji Meko-200. Głównym wykonawcą projektu był australijski Amecon (później występujący jako Tenix Defence, obecnie część BAE Systems Australia). Umowa o budowie fregat została zawarta w listopadzie 1989.

Nowozelandzkie jednostki wchodziły do służby w latach 1997 (HMNZS Te Kaha) i 1999 (HMNZS Te Mana). Poza Nowozelandczykami 8 fregat tego typu jest wykorzystywanych przez marynarkę wojenną Australii.

Modernizacja nowozelandzkich fregat wynika z faktu zbliżania się połowy ich resursu. Żywotność okrętów została zaplanowana na 30 lat. Tempo starzenia się zainstalowanych na nich systemów pokładowych w stosunku do zmieniających się wymagań pola walki, wymusza jednak ich częściową wymianę już w obecnym okresie.

Program modernizacyjny fregat został podzielony na oddzielne etapy. W 2007 władze w Wellington zdecydowały się m.in. na unowocześnienie układu napędowego oraz części systemów uzbrojenia, w tym obrony bezpośredniej (Vulcan Phalanx). Przedstawione w ogłoszonym przed dwoma dniami komunikacie plany, zakładają dalszą modernizację systemów samoobrony, obserwacji i analizy pola walki oraz systemów zarządzania walką.

Zaproszenia do wzięcia udziału w przetargu na wykonawcę zaplanowanych prac zostanie wystosowane przez resort obrony na początku 2013.

Fregaty typu Anzac mają 118 m długości i 15 m szerokości. Wyporność wynosi 3 600 t. Napęd to kombinowany system z turbiną gazową GE LM 2500 i dieslem MTU 12V 1163, dzięki któremu okręt rozwija prędkość ponad 27 w. Uzbrojenie stanowi m.in. armata kalibru 127 mm, wyrzutnia Mk 41 VLS dla pocisków RIM-162B ESSM lub RIM-7P Sea Sparrow oraz 2 wyrzutnie torped Mk 32 Mod 5. Jednostki mogą zabierać na pokład śmigłowiec Kaman SH-2G Super Seasprite.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.