Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mini-Max dla Air Zoo

Lotnictwo cywilne, 18 grudnia 2012

Amerykańskie prywatne muzeum lotnicze Air Zoo wystawia od niedawna ultralighta 1100R Mini-Max. Samoloty tego typu są oferowane w zestawach do samodzielnego montażu od 1985.

Zdjęcie: Team Mini-Max

Samolot trafił do Air Zoo kilka tygodni temu. Donatorką była wdowa po właścicielu, który kupił zestaw do samodzielnego montażu w 2006, jednak nie zdążył zakończyć prac przed śmiercią w br. Z tego powodu samolot – jeden z najmniejszych na świecie – trafił na wystawę statyczną i prawdopodobnie już nigdy nie wzniesie się w powietrze.

1100R Mini-Max został oblatany w 1984. Jego projektant, Woyne Ison zdecydował się na bardzo prostą i tanią konstrukcję, zdolną jednak do zaspokojenia podstawowej potrzeby potencjalnych odbiorców: latania rekreacyjnego. W konsekwencji powstał utralight o masie własnej 104-121 kg (w zależności od wyposażenia) i maksymalnej masie startowej 254 kg. Przystosowano go do zabudowy kilku typów silników, o mocy od 28 KM (standardowo), po jednostki 40- i 50-konne. Zapewniają one osiągnięcie prędkości przelotowej w przedziale 110-120 km i zasięgu ok. 230 km. Charakterystyczną cechą tych samolotów jest – z reguły – otwarta kabina i tylko częściowo zabudowany silnik. Mimo tego oferują one pilotowi względnie duże możliwości manewrowe. Zakres dopuszczalnych przeciążeń wynosi od +4,4 do -1,8g.

W ciągu 27 lat produkcji sprzedano kilkaset zestawów, z których większość zmontowano. Producent oferuje kilka odmian samolotów, różniących się szczegółami płatowca oraz mocą silników. Niezmienne powodzenie tej konstrukcji wynika w dużej mierze z umiarkowanej ceny. Zestaw do montażu płatowca (wraz z podwoziem, siedzeniem i pasami) kosztuje jedynie 5469 USD. Większe środki należy jeszcze dodać na układ napędowy oraz awionikę, choć w tym ostatnim przypadku ogranicza się ona z reguły do kilku niezbędnych analogowych wskaźników.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.