Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjski problem z Hawkami

Lotnictwo wojskowe, 18 grudnia 2012

Minister obrony Indii A.K. Antony poinformował o problemach wojsk lotniczych związanych z brakami części zamiennych do samolotów szkolenia zaawansowanego BAE Hawk Mk132.

 Zdjęcie: BAE Systems

Według informacji ministra obrony dla parlamentarzystów, problem jest na tyle poważny, że blisko 25% z 66 indyjskich Hawków (Wszystkie Hawki w Indiach, 2012-08-20) pozostaje niezdatnych do lotu. Już w grudniu 2011 New Delhi  musiało zamówić w BAE Systems dodatkowy pakiet części zamiennych o wartości 59 mln GBP. Ostatnie doniesienia wskazują, że ich dostawy nie rozwiązały problemu.

Obecnie wykorzystywane Hawki zostały zamówione w 2004. 24 z nich dostarczono z Wielkiej Brytanii, pozostałe zmontowano w zakładach HAL. Proces dostaw zanotował 2-letnie opóźnienie, głównie z powodu kwestionowania przez odbiorcę jakości poszczególnych podzespołów. Sugerowano wtedy, że część z nich to elementy używane.

Obecnie zakłady HAL realizują kolejne dwa zamówienia, na łącznie 77 maszyn tego typu (Kolejne Hawki dla Indii, 2012-09-14). Poprawa jakości serwisu oraz usprawnienie dostaw części zamiennych jest warunkiem skutecznego wprowadzenia ich do służby. To z kolei warunkuje poprawę wyszkolenia pilotów (indyjskie wojska lotnicze notują bardzo dużą liczbę wypadków lotniczych, Jak na wojnie..., 2012-03-20) oraz możliwość prowadzenia intensywnego szkolenia lotników przewidzianych dla nowych myśliwców wielozadaniowych, w tym Rafale (Finał negocjacji o Rafale?, 2012-09-10), Su-30MKI (Indie kupią Su-30MKI, 2012-09-28) i Tejas (Jeszcze droższy Tejas, 2012-12-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra