Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

WK-2500 w pełni rosyjski

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 19 grudnia 2012

Produkowane w St. Petersburgu silniki WK-2500 będą od 2013 powstawały w pełni z komponentów rosyjskich. WK-2500 napędzają śmigłowce bojowe Ka-52 i Mi-28.

Silnik WK-2500 / Zdjęcie: Kompania Klimow

Obecnie rosyjscy producenci śmigłowców są prawie całkowicie uzależnieni od zagranicznych, głównie ukraińskich, dostawców zespołów napędowych, w tym silników i przekładni. Prace nad opanowaniem technologii silnikowych trwają od lat, ale dotąd bez powodzenia. Dopiero teraz produkowane przez Wytwórnię silników Klimow w St. Petersburgu silniki WK-2500 mają powstawać w całości z komponentów rosyjskich. Właśnie otwarto nowy zakład, który będzie się tym zajmować. W 2013 ma zostać w nim wyprodukowanych 50 silników WK-2500.

Silniki WK-2500 napędzają śmigłowce bojowe Ka-52 i Mi-28. W 2015 zakłady w St. Petersburgu mają produkować ok. 500 silników tego typu. Wystarczą one do napędu 200 śmigłowców wraz z silnikami zapasowymi.

ODK (Obiediniennaja dwigatielnaja korporacja), w skład której wchodzi kompania Klimow, wytwórnia silników w Ufie i MMP im. Czernyszewa, nadal pracuje nad uniezależnieniem od dostawców zagranicznych produkcji silników TW3-117. Służą one do napędu popularnych śmigłowców Mi-8 i Mi-17. Silnik WK-2500 jest modyfikacją TW3-117, zaprojektowane w latach 1970. Oba te silniki są obecnie dostarczane do rosyjskich wytwórni śmigłowcowych z Ukrainy. Produkuje je wytwórnia Motor-Sicz.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.