Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot elektrycznego motoszybowca AOS-71

Lotnictwo cywilne, 27 grudnia 2012

20 grudnia na lotnisku w Mielcu oblatano prototyp dwumiejscowego motoszybowca z napędem elektrycznym AOS-71. Oblotu dokonał pilot doświadczalny Bogusław Mrozek.

Wcześniej, w czerwcu br. na lotnisku Warszawa Babice odbył się oblot tego samego motoszybowca (AOS-71 to nazwa robocza) w wersji szybowcowej, ze schowanym silnikiem. Wtedy oblotu dokonał pilot doświadczalny Jerzy Kędzierski. AOS-71 to pierwszy załogowy statek powietrzny z napędem elektrycznym zbudowany w Polsce i jeden z nielicznych na świecie.

Projekt budowy i badań prototypu dwumiejscowego motoszybowca z napędem elektrycznym, finansowany z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, realizowany jest przez Politechnikę Rzeszowską i Politechnikę Warszawską. Głównym konstruktorem motoszybowca jest Wojciech Frączek z Wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej, a w pracach projektowych, budowie i próbach prototypu motoszybowca brali udział pracownicy i studenci obu Uczelni. Dalsze próby w locie motoszybowca z napędem elektrycznym mają być prowadzone wiosną przyszłego roku.

Nazwa AOS-71 pochodzi od skrótu nazwy Akademickiego Ośrodka Szybowcowego, a dwie kolejne cyfry mówią o 7. kolejnej konstrukcji powstałej w Politechnice Warszawskiej w ramach kontynuacji Programu ULS – Ultralekkie Szybowce i Motoszybowce, realizowanego w PW od 1978, i 1. konstrukcji Politechniki Rzeszowskiej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.