Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dobre prognozy dla amerykańskich producentów

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo cywilne, 28 grudnia 2012

Według Aerospace Industry Association (AIA), w 2013 amerykański przemysł lotniczy powinien zanotować wyraźny wzrost produkcji i obrotów. Głównie za sprawą samolotów pasażerskich, zaś w segmencie lotnictwa ogólnego – dyspozycyjnych odrzutowców.

Największy wzrost obrotów, oprócz Boeinga, powinni odnotować producenci dużych samolotów dyspozycyjnych, w tym Gulfstream Aerospace. Obecnie spółka ta wiąże duże nadzieje z rozpoczętymi w grudniu br. dostawami największego i najdroższego w ofercie G650 / Zdjęcie: Gulfstream Aerospace

Doroczna analiza AIA dotycząca stanu obecnego i perspektyw amerykańskiego sektora lotniczo-zbrojeniowego jest zdecydowanie optymistyczna. Mimo obecnego kryzysu i zmniejszania wydatków obronnych USA, raport stowarzyszenia prognozuje zwiększenie obrotów sektora z obecnych 210,8 do 217,9 mld USD, głównie za sprawą producentów cywilnych samolotów i eksportu uzbrojenia.

Amerykańscy wytwórcy samolotów cywilnych w kończącym się roku powinni dostarczyć 2624 egz. i zanotować wpływy 60,6 mld USD. W 2013 liczby te wzrosną odpowiednio do 2900 egz. i 67,5 mld USD. Jeżeli przewidywania AIA okażą się prawdziwe, głównym beneficjentem tych zmian będzie Boeing.

Odnośnie zakładów branży lotnictwa ogólnego (a więc z wyłączeniem producentów samolotów pasażerskich), zakłada się wzrost liczby dostarczanych odbiorcom maszyn, z 1553 w br. do 1705 egz. w przyszłym. Powinno się to przełożyć na zwiększenie obrotów, z 9,5 do 10,8 mld USD. Poprawa sytuacji obejmie przede wszystkim wytwórców odrzutowców dyspozycyjnych. Według stowarzyszenia GAMA, obecnie stanowią one nieco mniej niż 30% dostarczanych samolotów lotnictwa ogólnego. Analitycy AIA szacują, że w ciągu najbliższej dekady udział ten wzrośnie do 40%, głównie za sprawą rozwijającego się eksportu do Chin (obecnie trafia tam 7% produkowanych w USA odrzutowców dyspozycyjnych, w 2022 powinno to być już ok. 20%).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.