Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dana Air wznawia loty

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 04 stycznia 2013

Nigeryjska Dana Air wznowiła dzisiaj loty pasażerskie. Ponad pół roku po tragicznej katastrofie lotniczej z czerwca 2012.

Decyzja w sprawie uziemienia Dana Air była powszechnie krytykowana przez krajowych specjalistów lotniczych. W swojej obronie NCAA argumentowała, że zakaz lotów dla przewoźnika został wprowadzony m.in. ze względu na fakt, że cała jego flota samolotów pasażerskich składa się MD-80 / Zdjęcie: Dana Air

3 czerwca 2012 lecący ze stolicy Nigerii, Abudży McDonnell Douglas MD-83 (5N-RAM) Dana Air rozbił się o bloki mieszkalne w jednej z dzielnic przedmieść Lagos na zachodzie kraju (Katastrofa MD-83 w Lagos, 2012-06-03). W wyniku katastrofy śmierć poniosło 153 pasażerów i członków załogi, a także około 10 osób na ziemi.

Kilka dni po zdarzeniu państwowe władze lotnicze – Nigerian Civil Aviation Authority (NCAA) – cofnęły przewoźnikowi licencję na wykonywanie lotów. Rozpoczęło się też oficjalne dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny wypadku.

Decyzja w sprawie uziemienia Dana Air była powszechnie krytykowana przez krajowych specjalistów lotniczych. W swojej obronie NCAA argumentowała, że zakaz lotów dla przewoźnika został wprowadzony m.in. ze względu na fakt, że cała jego flota samolotów pasażerskich (nie licząc dyspozycyjnego LearJet 45XR) składa się MD-80.

Ostatecznie NCAA zdecydowała się na przywrócenie licencji Dana Air już w 2 miesiące później. Jednak na wznowienie lotów przewoźnik musiał poczekać aż do ponownego uzyskania certyfikacji ze strony władz lotniczych, do czego doszło dopiero w grudniu 2012.

Dzisiejszy lot z Lagos do Abudży – pierwszy po ponad półrocznej przerwie – stał się w Nigerii sporym wydarzeniem medialnym. Według zapewnień rzecznika prasowego przewoźnika, ma on jednocześnie zapoczątkować proces zmian strukturalnych Dana Air. Jednym z ich podstawowych założeń jest unowocześnienie floty samolotów pasażerskich. Obecnie eksploatowane MD-80, pomimo deklarowanej sprawności technicznej, są już mocno wiekowymi maszynami. Wszystkie z nich liczą sobie ponad 20 lat. Warto w tym miejscu przypomnieć, że według wymogów NCAA, nigeryjskie linie lotnicze nie mogą operować maszynami starszymi niż 20-letnie.

O planach zakupu nowych samolotów pasażerskich Dana Air informowała już jesienią 2012. Przewoźnik zadeklarował, że jest w trakcie rozmów z wybranymi przedsiębiorstwami branży lotniczej na temat możliwości zakupu oferowanych przez nich maszyn. Nie podano jednak, o których producentów chodzi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.