Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chile kupuje nowe samoloty szkolne

Lotnictwo wojskowe, 07 stycznia 2013

Ministerstwo obrony Chile poszukuje następcy samolotu szkolnego ENAER T-36 Halcon. Nowe maszyny – 12 egz. – miałyby wejść do służby w 2016 lub 2017.

Wojska lotnicze Chile wykorzystują operacyjnie 17 Halconów, z których 8 to maszyny szkolne (T-36), a 9 spełniają rolę lekkich samolotów uderzeniowych (A-36). Pochodzą one konstrukcyjnie z lat 1970. (weszły do służby w Hiszpanii 1980) / Zdjęcie: FACH

Chilijskie wojska lotnicze (FACH) zamierzają kupić 12 nowych samolotów do szkolenia zaawansowanego i treningów pilotów jednostek operacyjnych. Obecnie eksploatowane ENAER T/A-36 Halcon to licencyjne odmiany hiszpańskich CASA C-101 Aviojet. Mają one za sobą ćwierć wieku służby, stały się już przestarzałe, a ich utrzymanie pochłania coraz większe kwoty.

FACH rozpoczęły oficjalną procedurę przetargową w październiku 2012, występując z zapytaniem do producentów samolotów szkolenia zaawansowanego. Według chilijskich mediów, zasadnicza faza przetargu powinna zostać ogłoszona do połowy br., a wybór zwycięzcy zostanie dokonany – o ile to możliwe – w ciągu kolejnych 6 miesięcy.

Minister obrony Chile Rodrigo Hinzpeter, potwierdził zamiar pozyskania nowych samolotów pod warunkiem, że koszt 12 egz., wraz z programem szkolenia i wsparcia technicznego nie przekroczy w roku budżetowym 2014 200 mln USD.

Według niepotwierdzonych danych zapytanie ofertowe wysłano do włoskiej Alenia Aermacchi, producenta M-346 Master, południowokoreańskiej KAI (T-50 Golden Eagle), argentyńskiej Fábrica Argentina de Aviones (głęboko zmodernizowana wersja IA-63 Pampa II), przedstawicieli rosyjskich zakładów Sokół (Jak-130), BAE Systems (Hawk ATJ) i chińskiej Hongdu (L-15).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.