Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ostatni Tu-154M

Lotnictwo wojskowe, 09 stycznia 2013

Ministerstwo Obrony FR odebrało ostatni wyprodukowany przez wytwórnię Awiakor w Samarze samolot Tu-154M. Będą nim latać najważniejsi urzędnicy resortu.

Oficjalne przekazanie samolotu Tu-154M-ŁK1 w wersji Salon, przeznaczonego dla Ministerstwa Obrony FR, odbyło się w Samarze pod koniec grudnia. Według Izwiestii, w najbliższych dniach maszyna ma przylecieć do Moskwy. Wyląduje na lotnisku Czkałowskij. Zastąpi najstarszy Tu-154 we flocie MO FR, który zostanie wycofany z powodu wyczerpania resursu. Głównym dysponentem nowego samolotu będzie minister Siergiej Szojgu.

Nowy Tu-154M zbudowano na zamówienie MO FR w ramach budżetu 2012. Samolot wyposażono w zmodernizowaną awionikę i systemy łączności specjalnej. Pasażerowie mają do dyspozycji specjalne fotele i stoliki, które mają umożliwić odbywanie narad i wygodny przelot.

W wytwórni Awiakor w Samarze znajdują się jeszcze 4 nieukończone płatowce Tu-154M. Nie ma na nie chętnych. Wszystko wskazuje więc na to, że samolot odebrany przez MO FR będzie ostatnim tego typu wyprodukowanym w Rosji. Szefowie wytwórni postanowili jednak nie zamykać oficjalnie linii montażowej. Ma ona służyć teraz do prowadzenia remontów Tu-154.

Samoloty Tu-154 były produkowane seryjnie od 1970 w Kujbyszewie (obecnie Samara). Powstało ich w sumie ponad 900 w różnych wersjach – najwięcej spośród odrzutowych samolotów pasażerskich w ZSRS i FR. Obecnie lata jeszcze ponad 100 Tu-154, a drugie tyle pozostaje uziemionych na różnych lotniskach, oczekując na remont lub utylizację.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.