Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Silniki dla nowej generacji Embraerów

Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2013

Brazylijski Embraer ogłosił wybór silników Pratt & Whitney PW1700G i PW1900G jako jednostek napędowych dla nowej generacji samolotów pasażerskich rodziny E-Jet.

Samolot regionalny rodziny E-Jet NG / Rysunek: Embraer

Wybrane jednostki napędowe będą standardowo montowane na opracowywanej, nowej generacji samolotów regionalnych rodziny E170/175/190/195 (E-190 dla Azerbejdżanu, Czwarty Embraer 195 LOT-u). Zastąpią one obecnie wykorzystywane General Electric CF34. Ich ciąg będzie wynosił 67-98 kN, w zależności od wersji. Da to średnio 10-procentowy wzrost mocy. Silniki PW1700G i PW1900G są dopiero opracowywane, a decyzje podjęto na podstawie wyników dotychczas przeprowadzonych prób.

Odmłodzone modele rodziny E-Jet mają rozpocząć służbę w 2018, a oficjalne rozpoczęcie programu ich budowy planowane jest na br. Poza nowymi jednostkami napędowymi, samoloty mają się charakteryzować zmodernizowaną konstrukcją skrzydeł oraz wykorzystaniem pełnego systemu sterowania fly-by-wire. W połączeniu z wydajniejszymi silnikami powinno to pozwolić Brazylijczykom na oferowanie maszyn o zwiększonym zasięgu oraz zmniejszonych kosztach eksploatacji. Bez zmian w porównaniu do obecnej generacji pozostanie najprawdopodobniej awionika w postaci systemu Primus Epic, dostarczanego przez Honeywell.

Wejście do służby nowej generacji Embraerów dopiero za 5 lat może doprowadzić do sporych strat producenta. Jego obecne produkty będą bowiem musiały konkurować z nowymi samolotami regionalnymi Bombardiera (70 bombardierów dla Delty), a także wchodzących dopiero na rynek wytwórców: Mitsubishi Aircraft (MRJ), Suchoja (Superjet 100) czy Antonowa (An-148).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.