Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silniki dla nowej generacji Embraerów

Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2013

Brazylijski Embraer ogłosił wybór silników Pratt & Whitney PW1700G i PW1900G jako jednostek napędowych dla nowej generacji samolotów pasażerskich rodziny E-Jet.

Samolot regionalny rodziny E-Jet NG / Rysunek: Embraer

Wybrane jednostki napędowe będą standardowo montowane na opracowywanej, nowej generacji samolotów regionalnych rodziny E170/175/190/195 (E-190 dla Azerbejdżanu, Czwarty Embraer 195 LOT-u). Zastąpią one obecnie wykorzystywane General Electric CF34. Ich ciąg będzie wynosił 67-98 kN, w zależności od wersji. Da to średnio 10-procentowy wzrost mocy. Silniki PW1700G i PW1900G są dopiero opracowywane, a decyzje podjęto na podstawie wyników dotychczas przeprowadzonych prób.

Odmłodzone modele rodziny E-Jet mają rozpocząć służbę w 2018, a oficjalne rozpoczęcie programu ich budowy planowane jest na br. Poza nowymi jednostkami napędowymi, samoloty mają się charakteryzować zmodernizowaną konstrukcją skrzydeł oraz wykorzystaniem pełnego systemu sterowania fly-by-wire. W połączeniu z wydajniejszymi silnikami powinno to pozwolić Brazylijczykom na oferowanie maszyn o zwiększonym zasięgu oraz zmniejszonych kosztach eksploatacji. Bez zmian w porównaniu do obecnej generacji pozostanie najprawdopodobniej awionika w postaci systemu Primus Epic, dostarczanego przez Honeywell.

Wejście do służby nowej generacji Embraerów dopiero za 5 lat może doprowadzić do sporych strat producenta. Jego obecne produkty będą bowiem musiały konkurować z nowymi samolotami regionalnymi Bombardiera (70 bombardierów dla Delty), a także wchodzących dopiero na rynek wytwórców: Mitsubishi Aircraft (MRJ), Suchoja (Superjet 100) czy Antonowa (An-148).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.