Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serwis Austala w Singapurze

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 22 stycznia 2013

Australijska Austal zawarła się stocznią Sembawang Shipyard z Singapuru umowę dotyczącą wspólnego serwisowania okrętów klasy LCS i JHSV US Navy, operujących na Dalekim Wschodzie.

USS Independence (LCS 2), pierwsza z 6 bliźniaczych jednostek, które buduje amerykańska filia Austal w USA / Zdjęcie: US Navy

Porozumienie sprowadza się do umożliwienia australijskiej stoczni wzięcia udziału w serwisowaniu i świadczeniu usług naprawczych, realizowanych przez Sembawang Shipyard, które dotyczą jednostek produkowanych przez Austal. Głównym adresatem oferty ma być jednak US Navy – singapurska stocznia ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze okrętów amerykańskiej marynarki wojennej.

Z kolei Austal – poprzez swoją amerykańską filię – jest producentem 2 typów okrętów wojennych dla US Navy: Independence (USS Independence w służbie, 2010-01-19) będących jednym z 2 typów jednostek klasy Litoral Combat Ship (LCS) oraz szybkich katamaranów transportowych Joint High Speed Vessel (Wodowanie drugiego JHSV, 2012-10-05). Australijczycy posiadają obecnie zamówienia na 6 fregat (Stępka pod LCS 6, 2012-10-23) i 10 transportowców (Kolejne JHSV, 2012-02-28).

Co jednak zdecydowanie ważniejsze, władze USA i Singapuru zawarły w połowie 2012 wstępne porozumienie w sprawie stałego stacjonowania w Singapurze 4 fregat klasy LCS (już w br. na 10 miesięcy zawita tam USS Freedom; Liczniejsza załoga LCS, 2012-07-03). Ich baza – gdzie stacjonuje także dowództwo grupy logistycznej, zaopatrującej 7. Flotę – znajduje się w dzielnicy Sembawang. Tej samej, gdzie działa stocznia, z którą Austal podpisała niedawne porozumienie. Jasnym jest jednak, że duet Sembawang Shipyard-Austal liczy także na serwisowanie innych okrętów typu Independence oraz JHSV, które znajdą się w innych bazach morskich regionu.

Zwiększenie liczebności okrętów US Navy na Dalekim Wschodzie wiąże się m.in. z realizacją ogłoszonej w zeszłym roku nowej doktryny amerykańskich sił zbrojnych (Nowa strategia USA, 2012-06-01). Jej podstawowym założeniem jest wzmocnienie obecności wojskowej USA na obszarze Azji i Pacyfiku kosztem Europy.

Nowa strategia to w dużej mierze wynik zmieniającego się układu sił w regionie (Ćwiczenia na Shi Lang, 2012-10-16). Nie bez wpływu na ten proces pozostaje jednak także kwestia przybierających na sile sporów terytorialnych (Chińskie okręty znów blisko Senkaku/Diaoiu, 2013-01-21). Są one związane z możliwością przyszłej eksploatacji bogatych złóż surowców energetycznych na wodach Morza Południowo- i Wschodniochińskiego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.